Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon shift pro eller s/pro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr_cosmo" data-source="post: 1253120" data-attributes="member: 151389"><p>Hej och välkommen.</p><p></p><p>Jag har haft turmöjligheter med i stort sett alla mina uppsättningar de senaste åren. Detta för att jag alltid vill ha möjligheten att gå en stund för att hitta bra snö. Gör jag det varje dag? Nej, självklart inte men de dagar jag vill så är det värt det.</p><p></p><p>Med dagens valmöjligheter ser jag ärligt talat ingen anledning att inte köra en utrustning med turmöjligheter. Dagens hybridlösningar (pjäxor och bindningar) har aldrig varit bättre.</p><p></p><p>När det gäller pjäxor så är de enligt mig och många andra den absolut viktigaste delen av din utrustning. Pjäxorna trumfar allt annat, skidor, bindningar, kläder....allt. Det finns ingenting som kan förstöra en skiddag som ett par dåligt sittande pjäxor så mitt råd är att börja där. Glöm inte att ett gåläge är skönt att ha även när man bara knallar omkring i pjäxor.</p><p></p><p>Är det då värt att lägga pengar på turpjäxor/bindningar? Enligt mig absolut, definitivt. Hur det är för dig kan nog bara du svara på.</p><p></p><p>Lycka till i djungeln!</p><p>//R</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr_cosmo, post: 1253120, member: 151389"] Hej och välkommen. Jag har haft turmöjligheter med i stort sett alla mina uppsättningar de senaste åren. Detta för att jag alltid vill ha möjligheten att gå en stund för att hitta bra snö. Gör jag det varje dag? Nej, självklart inte men de dagar jag vill så är det värt det. Med dagens valmöjligheter ser jag ärligt talat ingen anledning att inte köra en utrustning med turmöjligheter. Dagens hybridlösningar (pjäxor och bindningar) har aldrig varit bättre. När det gäller pjäxor så är de enligt mig och många andra den absolut viktigaste delen av din utrustning. Pjäxorna trumfar allt annat, skidor, bindningar, kläder....allt. Det finns ingenting som kan förstöra en skiddag som ett par dåligt sittande pjäxor så mitt råd är att börja där. Glöm inte att ett gåläge är skönt att ha även när man bara knallar omkring i pjäxor. Är det då värt att lägga pengar på turpjäxor/bindningar? Enligt mig absolut, definitivt. Hur det är för dig kan nog bara du svara på. Lycka till i djungeln! //R [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon shift pro eller s/pro?
Tillbaka
Topp