Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift Skitbindning!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr_cosmo" data-source="post: 1224124" data-attributes="member: 151389"><p>Jag var också skitfrustrerad på Shift i början, de verkar dock behöva nötas in några gånger innan de fungerar smärtfritt.</p><p></p><p>Såhär efter två år kan jag dock konstatera att dom fungerar fantastiskt bra (bortsett från de två första turerna). Jag turar två till tre ggr i veckan under vintersäsong och har nog inte ägt en bindning som varit så lättanvänd. Visst måste man hålla lite koll på att det inte byggs upp snö på sina ställen men med vilken bindning slipper man det helt och hållet?</p><p></p><p>Det enda jag stört mig på är att jag några ggr stampat i pjäxan i alpinläge men glömt flippa över skistoppern från gåläge vilket, om man som i mitt fall stått väldigt brant, resulterat i att när jag lyft pjäxan igen har skidan lossnat och hittat en egen line nerför berget. Själv har jag fått åka åtskilliga höjdmeter på ett ben.</p><p>Nu är detta handhavandefel och man lär sig av sina misstag.</p><p></p><p>Shift är i mina ögon absolut inte en skitbindning, tvärt om.</p><p>//R</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr_cosmo, post: 1224124, member: 151389"] Jag var också skitfrustrerad på Shift i början, de verkar dock behöva nötas in några gånger innan de fungerar smärtfritt. Såhär efter två år kan jag dock konstatera att dom fungerar fantastiskt bra (bortsett från de två första turerna). Jag turar två till tre ggr i veckan under vintersäsong och har nog inte ägt en bindning som varit så lättanvänd. Visst måste man hålla lite koll på att det inte byggs upp snö på sina ställen men med vilken bindning slipper man det helt och hållet? Det enda jag stört mig på är att jag några ggr stampat i pjäxan i alpinläge men glömt flippa över skistoppern från gåläge vilket, om man som i mitt fall stått väldigt brant, resulterat i att när jag lyft pjäxan igen har skidan lossnat och hittat en egen line nerför berget. Själv har jag fått åka åtskilliga höjdmeter på ett ben. Nu är detta handhavandefel och man lär sig av sina misstag. Shift är i mina ögon absolut inte en skitbindning, tvärt om. //R [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift Skitbindning!!!
Tillbaka
Topp