Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift Skitbindning!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1224183" data-attributes="member: 12152"><p>Det är allmänt känt att det kan frysa i tådelens kolvmekanism i vissa typer av väder. Främst när man går från plusgrader lågt till minusgrader högt i blöt till frusen snö. Det händer som tur är inte så ofta dock. För min del har den aldrig släppt gåläget. Och skidstoppern funkar sådär, speciellt efter att man har råkat kliva ner den en gång i knölig gång i djup snö och att det då samlas snö under. Det kan jag leva med och jag har med ett backup-gummiband som går att lita på i alla väder. Vad jag däremot inte gillar är fasthållningsprestandan i hård pist. Jag kan inte gå fullt i pist med min normala DIN-inställning. Då tjuvsläpper det när man minst vill det och det kan bli riktigt farligt. Det går ju att skruva upp mer, men då riskerar man skador i fall i lägre fart istället. När man väl är medveten om det är det bara att hålla igen lite på toppen i pist så funkar det fint. </p><p></p><p>AFD:n lär man sig också leva med. Väl rätt inställd så håller det skapligt, även om det har hänt att jag har fått justera upp den efter några åkdagar. Det frångår dock inte att AFD:n fortfarande en oförklarligt dålig design. </p><p></p><p>Överlag är jag rätt nöjd med den efter två vintrar, men jag stör mig fortfarande på att Salomon inte har fixat till de superenkla missarna som hade varit så sjukt lätt att göra bättre. Det är så nära jävligt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1224183, member: 12152"] Det är allmänt känt att det kan frysa i tådelens kolvmekanism i vissa typer av väder. Främst när man går från plusgrader lågt till minusgrader högt i blöt till frusen snö. Det händer som tur är inte så ofta dock. För min del har den aldrig släppt gåläget. Och skidstoppern funkar sådär, speciellt efter att man har råkat kliva ner den en gång i knölig gång i djup snö och att det då samlas snö under. Det kan jag leva med och jag har med ett backup-gummiband som går att lita på i alla väder. Vad jag däremot inte gillar är fasthållningsprestandan i hård pist. Jag kan inte gå fullt i pist med min normala DIN-inställning. Då tjuvsläpper det när man minst vill det och det kan bli riktigt farligt. Det går ju att skruva upp mer, men då riskerar man skador i fall i lägre fart istället. När man väl är medveten om det är det bara att hålla igen lite på toppen i pist så funkar det fint. AFD:n lär man sig också leva med. Väl rätt inställd så håller det skapligt, även om det har hänt att jag har fått justera upp den efter några åkdagar. Det frångår dock inte att AFD:n fortfarande en oförklarligt dålig design. Överlag är jag rätt nöjd med den efter två vintrar, men jag stör mig fortfarande på att Salomon inte har fixat till de superenkla missarna som hade varit så sjukt lätt att göra bättre. Det är så nära jävligt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift Skitbindning!!!
Tillbaka
Topp