Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1137777" data-attributes="member: 12152"><p>Det här bör du läsa på. Det är en av Salomons allra största fördelar som jag ser det jämfört med många konkurrenter. </p><p></p><p>Rent tekniskt är det glasklart i Salomons avtal i åtagandet mot konsumenten och jag skulle bli extremt förvånad om ett så stort företag inte har balanserat den skrivelsen i sina avtal med återförsäljarna. </p><p></p><p>Salomons produkter kan endast säljas av SALOMON Authorized Retailers. Driver du en butik och säljer Salomons produkter är du därmed en sådan om du inte gör det på avvägar utan lov. I åtagandet att vara en SALOMON Authorized Retailer ingår det att hantera garantiåtaganden oavsett om du har sålt varan eller ej, så länge den är såld inom samma land eller som i fallet Europa inom samma land, eller någonstans inom European Economic Area. Som europeisk konsument kan man alltså kliva in i vilken butik, med status SALOMON Authorized Retailer, som helst i Europa och förvänta sig full service i garantiärenden oavsett vart varan är köpt (så länge allt sker inom Europa). Jag har själv utnyttjat den garantin några gånger i alpländerna med prylar köpta i Sverige och jag har alltid fått fantastiskt bra hjälp av Salomon. Det är en av anledningarna till att jag alltid har gillat företaget och har haft Salomon som förstahandsval under alpsäsonger flera gånger. Garantin var som sagt tidigare global, men är nu begränsad till Europa eller specifikt land utanför Europa, vilket innebär lite svårare hantering under resor till icke-Europeiska länder. men för oss svenskar som härjar i Alperna under längre perioder är det en fenomenalt bra skrivning. </p><p></p><p>Säsongens fråga kommer bli: To Shift or not to Shift. Jag har inte bestämt mig själv än.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1137777, member: 12152"] Det här bör du läsa på. Det är en av Salomons allra största fördelar som jag ser det jämfört med många konkurrenter. Rent tekniskt är det glasklart i Salomons avtal i åtagandet mot konsumenten och jag skulle bli extremt förvånad om ett så stort företag inte har balanserat den skrivelsen i sina avtal med återförsäljarna. Salomons produkter kan endast säljas av SALOMON Authorized Retailers. Driver du en butik och säljer Salomons produkter är du därmed en sådan om du inte gör det på avvägar utan lov. I åtagandet att vara en SALOMON Authorized Retailer ingår det att hantera garantiåtaganden oavsett om du har sålt varan eller ej, så länge den är såld inom samma land eller som i fallet Europa inom samma land, eller någonstans inom European Economic Area. Som europeisk konsument kan man alltså kliva in i vilken butik, med status SALOMON Authorized Retailer, som helst i Europa och förvänta sig full service i garantiärenden oavsett vart varan är köpt (så länge allt sker inom Europa). Jag har själv utnyttjat den garantin några gånger i alpländerna med prylar köpta i Sverige och jag har alltid fått fantastiskt bra hjälp av Salomon. Det är en av anledningarna till att jag alltid har gillat företaget och har haft Salomon som förstahandsval under alpsäsonger flera gånger. Garantin var som sagt tidigare global, men är nu begränsad till Europa eller specifikt land utanför Europa, vilket innebär lite svårare hantering under resor till icke-Europeiska länder. men för oss svenskar som härjar i Alperna under längre perioder är det en fenomenalt bra skrivning. Säsongens fråga kommer bli: To Shift or not to Shift. Jag har inte bestämt mig själv än. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp