Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1137812" data-attributes="member: 12152"><p>Salomon har en del att bevisa när det gäller bindningar för övrigt i min bok. Efter en i princip prickfri historia med decennium av problemfria och marknadsledande bindningar har Salomon gjort en del missar de senaste tio åren. På bindningssidan främst Z14 och Guardian. Trots stora ord vid introduktionen var Z-serien bedrövlig i elasticitet och där handlade det om en grov miss i att marknadsföra den som lämplig för DIN 14 och hårdare åkare. Hade den lanserats som en ersättare till den lågdinade Q-serien istället hade den fått ett betydligt varmare mottagande. Sen kom ju lanseringen av Guardian med sina uppenbara konstruktionsmissar. Stortrumman plockades fram och utvecklingshistoriken pratade om åratal av test och utvecklarteam med stora resurser. Man kan ju än idag undra hur det ens är möjligt att få igenom en så uppenbart dålig infästning av bakdelen när man testar bindningen i åkarteam under flera säsonger. NÅGON borde åtminstone ha tänkt lite självkritiskt någon gång och inte bara smuttat på bjudskumpa. Två plattfall av Salomon som gör att jag fortfarande är lite tveksam till Shifts succé. Men den ser onekligen VÄLDIGT lovande ut och det ska bli kul att testa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1137812, member: 12152"] Salomon har en del att bevisa när det gäller bindningar för övrigt i min bok. Efter en i princip prickfri historia med decennium av problemfria och marknadsledande bindningar har Salomon gjort en del missar de senaste tio åren. På bindningssidan främst Z14 och Guardian. Trots stora ord vid introduktionen var Z-serien bedrövlig i elasticitet och där handlade det om en grov miss i att marknadsföra den som lämplig för DIN 14 och hårdare åkare. Hade den lanserats som en ersättare till den lågdinade Q-serien istället hade den fått ett betydligt varmare mottagande. Sen kom ju lanseringen av Guardian med sina uppenbara konstruktionsmissar. Stortrumman plockades fram och utvecklingshistoriken pratade om åratal av test och utvecklarteam med stora resurser. Man kan ju än idag undra hur det ens är möjligt att få igenom en så uppenbart dålig infästning av bakdelen när man testar bindningen i åkarteam under flera säsonger. NÅGON borde åtminstone ha tänkt lite självkritiskt någon gång och inte bara smuttat på bjudskumpa. Två plattfall av Salomon som gör att jag fortfarande är lite tveksam till Shifts succé. Men den ser onekligen VÄLDIGT lovande ut och det ska bli kul att testa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp