Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1138294" data-attributes="member: 83225"><p>Nu återför vi diskussionen till bindningen ifråga. Jag börjar på allvar fundera på att slå till på ett par. Jag övergick till tech för några år sen för att jag tröttnade på Duke och först landade jag på Radical FT (det höll en resa sen sålde jag av dem). Sen dess har jag kört på Beast 16 nästan uteslutande. Jag har inte haft några problem med tjuvlösningar MEN rent krasst vågar jag inte stå på som förr. Det kan ha att göra med ålder också men rent krasst känner jag att jag inte vågar skapa för stor kraft i kopplingen mellan pjäxa/skida av rädsla för att det ska släppa i hög fart på hårt underlag. Det ska återigen tilläggas att det hittills inte släppt när det inte ska utan det är en oro som ligger där. </p><p></p><p>Det ska också tilläggas att jag däremot fått ont i fotleden vid vridning då jag inte upplevt att Beasten löst ut som den ska. </p><p></p><p>Nu till frågan framför allt till</p><p> [USER=54815]@Corin[/USER] och</p><p> [USER=13861]@glisseur[/USER] (som är de två jag kan komma på som testat den på riktigt). Att Shift skiljer från "vanliga" tech-bindningar utför betvivlar jag inte. Men om jag jämför den med en beast16, är det nån egentlig skillnad eller behöver jag bara komma över min nojja och stå på med beasten och inte skicka iväg typ 4000 spänn på nya bindningar? Jag förstår skillnaderna i teorin men i faktiskt utfall för någon som ändå inte är Kaj i hans glansdagar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1138294, member: 83225"] Nu återför vi diskussionen till bindningen ifråga. Jag börjar på allvar fundera på att slå till på ett par. Jag övergick till tech för några år sen för att jag tröttnade på Duke och först landade jag på Radical FT (det höll en resa sen sålde jag av dem). Sen dess har jag kört på Beast 16 nästan uteslutande. Jag har inte haft några problem med tjuvlösningar MEN rent krasst vågar jag inte stå på som förr. Det kan ha att göra med ålder också men rent krasst känner jag att jag inte vågar skapa för stor kraft i kopplingen mellan pjäxa/skida av rädsla för att det ska släppa i hög fart på hårt underlag. Det ska återigen tilläggas att det hittills inte släppt när det inte ska utan det är en oro som ligger där. Det ska också tilläggas att jag däremot fått ont i fotleden vid vridning då jag inte upplevt att Beasten löst ut som den ska. Nu till frågan framför allt till [USER=54815]@Corin[/USER] och [USER=13861]@glisseur[/USER] (som är de två jag kan komma på som testat den på riktigt). Att Shift skiljer från "vanliga" tech-bindningar utför betvivlar jag inte. Men om jag jämför den med en beast16, är det nån egentlig skillnad eller behöver jag bara komma över min nojja och stå på med beasten och inte skicka iväg typ 4000 spänn på nya bindningar? Jag förstår skillnaderna i teorin men i faktiskt utfall för någon som ändå inte är Kaj i hans glansdagar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp