Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1138306" data-attributes="member: 54815"><p>Jag har också kört Beast 16 ganska mycket. Tyckte jag behövde dem när jag upptäckte tech övergav Dukes. För mig löste de nog ut hyfsat korrekt också, men det fanns alltid den där känslan av att det inte gick att lita på helt och hållet, precis som du säger. Det kan ha varit på grund av att de var svåra att ställa in, och jag inte var hundra på att jag hade gjort rätt. Eller på att mina häldelar blev väldigt slitna och därför glappade en del. Eller för att det ibland var helt omöjligt att få av sig dem. Eller för att i grund och botten är det ju ändå små himla piggar som ska hålla mig på plats när jag utsätter skidan för rätt stora krafter. </p><p></p><p>När jag testade Shift uppför tänkte jag direkt på Beast. Det var ungefär samma känsla att gå på tur med. Det är klart tyngre än Radical eller liknande, med det fungerar ju ändå ganska bra. Utför vågade jag stå på helt och hållet. Såpass mycket att jag drog ur en av tådelarna ur skidan till slut (kass skida och troligen kass montering).</p><p></p><p>Är du nöjd med Beast så kommer du nog vara nöjd med ett par Shift också. Den största nackdelen är som många nämt att du måste ta av skidan i varje växling. Sedan kommer eventuella kvalitetsproblem och barnsjukdomar, men det har vi inte sett något av än. Sen vet jag ju inte hur hårt du kör på Beasten, eller hur din känsla är av dem, om de glappar eller så.Jag tror att egentligen är det inte så många som behöver Beast eller Shift, utan kanske kan klara sig på ett par Radical 2 eller liknande. Eller Tecton för den delen. Men det är ju känslan som räknas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1138306, member: 54815"] Jag har också kört Beast 16 ganska mycket. Tyckte jag behövde dem när jag upptäckte tech övergav Dukes. För mig löste de nog ut hyfsat korrekt också, men det fanns alltid den där känslan av att det inte gick att lita på helt och hållet, precis som du säger. Det kan ha varit på grund av att de var svåra att ställa in, och jag inte var hundra på att jag hade gjort rätt. Eller på att mina häldelar blev väldigt slitna och därför glappade en del. Eller för att det ibland var helt omöjligt att få av sig dem. Eller för att i grund och botten är det ju ändå små himla piggar som ska hålla mig på plats när jag utsätter skidan för rätt stora krafter. När jag testade Shift uppför tänkte jag direkt på Beast. Det var ungefär samma känsla att gå på tur med. Det är klart tyngre än Radical eller liknande, med det fungerar ju ändå ganska bra. Utför vågade jag stå på helt och hållet. Såpass mycket att jag drog ur en av tådelarna ur skidan till slut (kass skida och troligen kass montering). Är du nöjd med Beast så kommer du nog vara nöjd med ett par Shift också. Den största nackdelen är som många nämt att du måste ta av skidan i varje växling. Sedan kommer eventuella kvalitetsproblem och barnsjukdomar, men det har vi inte sett något av än. Sen vet jag ju inte hur hårt du kör på Beasten, eller hur din känsla är av dem, om de glappar eller så.Jag tror att egentligen är det inte så många som behöver Beast eller Shift, utan kanske kan klara sig på ett par Radical 2 eller liknande. Eller Tecton för den delen. Men det är ju känslan som räknas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp