Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OleK" data-source="post: 1139170" data-attributes="member: 36337"><p>Hei. </p><p></p><p>Før jeg svarer så er det viktig å få det klart at jeg er sponset av Salomon så muligens ikke et nøytralt syn på det du spør om.</p><p></p><p>Jeg har kjørt bindingen siden februar og har sett at flere som du har syntes det virker tungvindt å bytte mellom gå/kjøre modus. Det ble også nevnt når Norske Fri Flyt testet bindingen i våres. Før de skrev dette hadde jeg aldri tenkt over at det var noe ekstra mekk å bytte mellom gå eller kjøremodus. </p><p></p><p>Etter dette ble jeg mere obs på dette tenkte jeg mere over det på tur og vil ikke si det er veldig mekk. Trykke midten på fram bindingen ned for å få den i gå modus og vippe plata over stopperen er en enkel operasjon som går veldig fort. Tilbake likedan. Selv med tykke hansker går det greit å få opp tå delen igjen. Er det mye snø kan det være litt vanskeligere, men ikke noe problem jeg tenker over. Få helen fra gå til kjøremodus gjøres enkelt ved å trykke ned en av armene på stopperen. </p><p></p><p></p><p>Hva angår barnesykdommer er det vanskelig å spå noe før den har vært i butikken en stund, men forhåpentligvis vil 7 år med utvikling og mye fullskala testing ha gjort at det ikke blir noe problem. Den modellen som selges nå ble testet i fullskala på New Zealand forrige sommer av skipatruljene der nede. Da bandet i andre farger en det som er i salg nå, men ellers lik. Det har blitt byttet en skrue i fram bindingen og en del på bak bindingen fra før produksjonen jeg har bindinger fra, men det var for å være føre var da noen hadde opplevd de som svake punkt. Mine har foreløpig ikke vist tegn til svakhet, men det er altså byttet ut på alle salgsmodellene som kommer nå. </p><p></p><p>Håper dette hjelper deg litt på vei. </p><p></p><p>Mine referanse bindinger de siste årene har vært Dynafit Vipec og Marker Kingpin. To bindinger som har fungert bra for meg, men Vipec sin tå del kan være vanskelig å komme inn i. Er vel gjort noe bedre til Tecton. King Pin har jeg slitt med å få de fra gå til kjøremodus har blitt vanskelig spesielt ved temperatur forskjeller eller veldig kaldt vær. Knekt en carbon plate pga det. </p><p></p><p>Fyr løs om du har flere spm om Shift så hjelper jeg så godt det lar seg gjøre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OleK, post: 1139170, member: 36337"] Hei. Før jeg svarer så er det viktig å få det klart at jeg er sponset av Salomon så muligens ikke et nøytralt syn på det du spør om. Jeg har kjørt bindingen siden februar og har sett at flere som du har syntes det virker tungvindt å bytte mellom gå/kjøre modus. Det ble også nevnt når Norske Fri Flyt testet bindingen i våres. Før de skrev dette hadde jeg aldri tenkt over at det var noe ekstra mekk å bytte mellom gå eller kjøremodus. Etter dette ble jeg mere obs på dette tenkte jeg mere over det på tur og vil ikke si det er veldig mekk. Trykke midten på fram bindingen ned for å få den i gå modus og vippe plata over stopperen er en enkel operasjon som går veldig fort. Tilbake likedan. Selv med tykke hansker går det greit å få opp tå delen igjen. Er det mye snø kan det være litt vanskeligere, men ikke noe problem jeg tenker over. Få helen fra gå til kjøremodus gjøres enkelt ved å trykke ned en av armene på stopperen. Hva angår barnesykdommer er det vanskelig å spå noe før den har vært i butikken en stund, men forhåpentligvis vil 7 år med utvikling og mye fullskala testing ha gjort at det ikke blir noe problem. Den modellen som selges nå ble testet i fullskala på New Zealand forrige sommer av skipatruljene der nede. Da bandet i andre farger en det som er i salg nå, men ellers lik. Det har blitt byttet en skrue i fram bindingen og en del på bak bindingen fra før produksjonen jeg har bindinger fra, men det var for å være føre var da noen hadde opplevd de som svake punkt. Mine har foreløpig ikke vist tegn til svakhet, men det er altså byttet ut på alle salgsmodellene som kommer nå. Håper dette hjelper deg litt på vei. Mine referanse bindinger de siste årene har vært Dynafit Vipec og Marker Kingpin. To bindinger som har fungert bra for meg, men Vipec sin tå del kan være vanskelig å komme inn i. Er vel gjort noe bedre til Tecton. King Pin har jeg slitt med å få de fra gå til kjøremodus har blitt vanskelig spesielt ved temperatur forskjeller eller veldig kaldt vær. Knekt en carbon plate pga det. Fyr løs om du har flere spm om Shift så hjelper jeg så godt det lar seg gjøre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp