Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Kvick" data-source="post: 1141968" data-attributes="member: 16172"><p>Tack för alla svar, jag blir inte heller klok på varför det skulle vara säkrare utlösningsmekanism med roterande tådel. Som jag förstått det så reducerar den roterande tådelen endast risken för tjuvsläpp. </p><p></p><p>Har man inte en roterande tådel och kompenserar tjuvsläppen med att skruva upp DIN och eventuellt låsa tådelen så är det självklart ”säkrare” att lösa det med roterande tådel. Men gör man inte kompensationen för tjuvsläpp (har samma DIN) så kan jag inte förstå hur roterande tå ska lösa ut mer skonsamt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Kvick, post: 1141968, member: 16172"] Tack för alla svar, jag blir inte heller klok på varför det skulle vara säkrare utlösningsmekanism med roterande tådel. Som jag förstått det så reducerar den roterande tådelen endast risken för tjuvsläpp. Har man inte en roterande tådel och kompenserar tjuvsläppen med att skruva upp DIN och eventuellt låsa tådelen så är det självklart ”säkrare” att lösa det med roterande tådel. Men gör man inte kompensationen för tjuvsläpp (har samma DIN) så kan jag inte förstå hur roterande tå ska lösa ut mer skonsamt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp