Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrBergentz" data-source="post: 1142759" data-attributes="member: 164769"><p>Okej så igår var det premiärtur med mina Shift, har satt dom på ett par BC Anima för att få en riktigt köttig tursetup!</p><p></p><p>Har bara åkt en tur med dom i väldigt djupt lofotenpuder, så jag ska inte ge någon utförlig recension, men jag har två grejer att anmärka på:</p><p></p><p>1. Är underlaget lite ojämnt eller snön är djup så är det ett helvete att kliva in i tådelen om du behövt ta av dig skidan. Det tar oftast 2-3 försök innan jag kliver in i rätt vinkel så att pinsen sätter sig i pjäxan och jag kan låsa tådelen. Är jag bara en klant som tränat för lite på den manövern eller är det någon annan som tycker likadant?</p><p></p><p>2. Under turen upp lossnade jag två gånger från skidan, för att tådelens arm som låser gåläget fälldes ner och jag kunde vrida mig ur. Jag klarar bara att lyfta armen upp ett hack, men kollar man på videor från Salomon så verkar det som om man kliver i pinsen, och därefter lyfter armen två hack upp (snyggt redigerat vid 00:33 här:[MEDIA=youtube]VHaucX1a1XU[/MEDIA] Omöjligt att se om vinkeln är rätt när man står i bindningen och ser den uppifrån, men det känns som att jag låser den ordentligt och det var bara ena bindningen som spökade!</p><p>Vad gör jag för fel?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrBergentz, post: 1142759, member: 164769"] Okej så igår var det premiärtur med mina Shift, har satt dom på ett par BC Anima för att få en riktigt köttig tursetup! Har bara åkt en tur med dom i väldigt djupt lofotenpuder, så jag ska inte ge någon utförlig recension, men jag har två grejer att anmärka på: 1. Är underlaget lite ojämnt eller snön är djup så är det ett helvete att kliva in i tådelen om du behövt ta av dig skidan. Det tar oftast 2-3 försök innan jag kliver in i rätt vinkel så att pinsen sätter sig i pjäxan och jag kan låsa tådelen. Är jag bara en klant som tränat för lite på den manövern eller är det någon annan som tycker likadant? 2. Under turen upp lossnade jag två gånger från skidan, för att tådelens arm som låser gåläget fälldes ner och jag kunde vrida mig ur. Jag klarar bara att lyfta armen upp ett hack, men kollar man på videor från Salomon så verkar det som om man kliver i pinsen, och därefter lyfter armen två hack upp (snyggt redigerat vid 00:33 här:[MEDIA=youtube]VHaucX1a1XU[/MEDIA] Omöjligt att se om vinkeln är rätt när man står i bindningen och ser den uppifrån, men det känns som att jag låser den ordentligt och det var bara ena bindningen som spökade! Vad gör jag för fel? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp