Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1200893" data-attributes="member: 12152"><p>Det är jag helt övertygad om att dom inte har. Salomon justerar ju i princip aldrig några produkter oavsett hur tydliga svagheter utan kör modellen ett par år på marknaden oförändrad och byter sedan modell helt istället om ens det. Guardian tex är ju fortfarande exakt likadan så här 8 år senare trots att den har enkelt åtgärdbara uppenbara konstruktionsmissar. Det enda som har fått Salomon att ändra på produkter historiskt är om den har orsakat, eller riskerar att orsaka stora direkta kostnader. Då främst där det finns risk för kostsamma stämningar (tex Quest tech-insert-härvan i USA) eller hög reklamationsfrekvens (tex delamineringsproblemen i början på 2000-talet). Jag hoppas att det kommer en uppdatering av Shift, men det känns osannolikt. Möjligen en helt tyst sådan som inte det görs något väsen av om det har varit reklamationsproblem på någon del.</p><p></p><p>Jämför med Fritschi tex. Ett inlägg på Teton med ett 20-tal svar leder till ett omedelbart svar och sen uppdatering av produkten inom ett par månader. I flera steg och en ständig förbättring och numera är både Tecton och Vipec avsevärt bättre än i de första utgåvorna via flera detaljjusteringar. Förra våren hade jag synpunkter på en plastdetalj i bottenplattan på Tecton exempelvis, meddelade detta i en butik och diskuterade därefter ärendet med en konstruktör på fabriken i Schweiz. Det resulterade inte i någon konstruktionsförändring den gången, men väl att jag fick en uppsättning nya plattor som jag testar i vinter. Där kan vi snacka kontakt med användarna på en helt annan nivå. Ett avsevärt mindre företag förvisso vilket förenklar det hela, men ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1200893, member: 12152"] Det är jag helt övertygad om att dom inte har. Salomon justerar ju i princip aldrig några produkter oavsett hur tydliga svagheter utan kör modellen ett par år på marknaden oförändrad och byter sedan modell helt istället om ens det. Guardian tex är ju fortfarande exakt likadan så här 8 år senare trots att den har enkelt åtgärdbara uppenbara konstruktionsmissar. Det enda som har fått Salomon att ändra på produkter historiskt är om den har orsakat, eller riskerar att orsaka stora direkta kostnader. Då främst där det finns risk för kostsamma stämningar (tex Quest tech-insert-härvan i USA) eller hög reklamationsfrekvens (tex delamineringsproblemen i början på 2000-talet). Jag hoppas att det kommer en uppdatering av Shift, men det känns osannolikt. Möjligen en helt tyst sådan som inte det görs något väsen av om det har varit reklamationsproblem på någon del. Jämför med Fritschi tex. Ett inlägg på Teton med ett 20-tal svar leder till ett omedelbart svar och sen uppdatering av produkten inom ett par månader. I flera steg och en ständig förbättring och numera är både Tecton och Vipec avsevärt bättre än i de första utgåvorna via flera detaljjusteringar. Förra våren hade jag synpunkter på en plastdetalj i bottenplattan på Tecton exempelvis, meddelade detta i en butik och diskuterade därefter ärendet med en konstruktör på fabriken i Schweiz. Det resulterade inte i någon konstruktionsförändring den gången, men väl att jag fick en uppsättning nya plattor som jag testar i vinter. Där kan vi snacka kontakt med användarna på en helt annan nivå. Ett avsevärt mindre företag förvisso vilket förenklar det hela, men ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp