Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1201030" data-attributes="member: 83225"><p>Det hade ju onekligen varit väldigt roligt att åka med [USER=12152]@MnO[/USER] nån gång för att jämföra. Jag måste åka väldigt mjukt även om guiden förra veckan klagade på att jag åker för aggressivt (det han menar är att jag har för bråttom in i sväng och sätter svängen för snabbt, utan progressiv tryckökning genom sväng). Jag hade aldrig problem med tjuvsläpp förr. Sen gick jag på Radical FT och den orsakade några rejäla krascher. Efter det har jag kört Beast 16 (på alldeles för hög din och med smärta i fotled efter krasch som följd) och nu Shift. Jag har ända sen Beasten vågat stå på mer och mer och nu förra veckan kände jag att jag var tillbaka och vågade släppa loss totalt i pisterna i Serre som jag gjorde förr på Dukes. Ganska styva skidor i Enforcer 93or men också några rejäla tjurrusningar med 118mm Bibbys. Inga som helst tjuvsläpp på 8,5-9 i din. Jag väger ca 80, är 188cm lång och har 321mm sula. Jag har egentligen bara ramlat på Shift en gång och då släppte den fantastiskt rent och fint. Ingen tvekan utan knäppte loss jättefint.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1201030, member: 83225"] Det hade ju onekligen varit väldigt roligt att åka med [USER=12152]@MnO[/USER] nån gång för att jämföra. Jag måste åka väldigt mjukt även om guiden förra veckan klagade på att jag åker för aggressivt (det han menar är att jag har för bråttom in i sväng och sätter svängen för snabbt, utan progressiv tryckökning genom sväng). Jag hade aldrig problem med tjuvsläpp förr. Sen gick jag på Radical FT och den orsakade några rejäla krascher. Efter det har jag kört Beast 16 (på alldeles för hög din och med smärta i fotled efter krasch som följd) och nu Shift. Jag har ända sen Beasten vågat stå på mer och mer och nu förra veckan kände jag att jag var tillbaka och vågade släppa loss totalt i pisterna i Serre som jag gjorde förr på Dukes. Ganska styva skidor i Enforcer 93or men också några rejäla tjurrusningar med 118mm Bibbys. Inga som helst tjuvsläpp på 8,5-9 i din. Jag väger ca 80, är 188cm lång och har 321mm sula. Jag har egentligen bara ramlat på Shift en gång och då släppte den fantastiskt rent och fint. Ingen tvekan utan knäppte loss jättefint. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp