Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HairLipp" data-source="post: 1201724" data-attributes="member: 95175"><p>För egen del har jag, tyvärr, svårt att lita helt på mina Shift. </p><p></p><p>De är inställda enligt konstens alla regler, med korrekt förspänning och AFD helt enligt konsensus i denna tråd, ändå får jag tjuvsläpp. I pist, både hård och mjuk, sitter båda skidorna kvar på fötterna. Än så länge. Utanför pisten, i både lårdjup kallsnö och lite varmare snö, har jag fått helt oprovocerade tjuvsläpp flera gånger. Det har lett till rejäla krascher, men tack och lov inte till att jag skadat mig eller att den andra bindningen löst ut.</p><p></p><p>Såklart väldigt tråkigt att inte vara trygg med bindningarna, när det var för åkning i just opreparerad lutning som jag köpte bindningarna.</p><p></p><p>Medveten om att det egentligen inte är bindningar i samma kategori, så skulle jag nog ändå valt G3 ION om jag skulle valt bindningar till samma skida idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HairLipp, post: 1201724, member: 95175"] För egen del har jag, tyvärr, svårt att lita helt på mina Shift. De är inställda enligt konstens alla regler, med korrekt förspänning och AFD helt enligt konsensus i denna tråd, ändå får jag tjuvsläpp. I pist, både hård och mjuk, sitter båda skidorna kvar på fötterna. Än så länge. Utanför pisten, i både lårdjup kallsnö och lite varmare snö, har jag fått helt oprovocerade tjuvsläpp flera gånger. Det har lett till rejäla krascher, men tack och lov inte till att jag skadat mig eller att den andra bindningen löst ut. Såklart väldigt tråkigt att inte vara trygg med bindningarna, när det var för åkning i just opreparerad lutning som jag köpte bindningarna. Medveten om att det egentligen inte är bindningar i samma kategori, så skulle jag nog ändå valt G3 ION om jag skulle valt bindningar till samma skida idag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp