Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OleK" data-source="post: 1201922" data-attributes="member: 36337"><p>Der tror jeg du tar 100% feil. Mange av de so kjøper skift kjøper ikke nødvendigvis nye sko bare forde de skal ha ny bindgin! At du også er uenig i at en feil innstilt binding er "skitsnakk" er en spennende mening! De fleste som har skift vet at den krever veldig nøyaktig instilling spesielt av tåplata noe Salomon selv er klarover og har laget nøye instruksjonsvideoer av. </p><p></p><p>En anne ting er brukerfeil. Jeg vet ikke hvor mange jeg har møtt som karer medtådelen åpen altå de har dratt opp "sukkerbiten" i midten for å få den som en alpin bindingen, men heve armen foran som låser i gå funksjon ett hakk opp og ikke nede i låst posisjon. </p><p></p><p>Som noen skriver lengre ned Åkstil/teknikk har nok også en stor innvirkning på hvordan en binding fungerer. </p><p></p><p>Mange vil alltid mene mye om et nytt produkt og prøve å finne svakheter, Shift har sine små ting som helt sikkert kunne vært bedre og med tidennok vil videreutvikles, men når noen kan kjøre hardt på den bindingen og ha den som eneste binding uten noen av problemene som folk kommer opp med så heller jeg mye mot at det er brukerfeil og feil innstillinger som spiller inn! </p><p></p><p>Ja jeg har Salomon i ryggen, men som jeg har skrevet tidligere i shift tråder. Jeg hadde ikke dratt på flere dagers touringmission uten kommunikasjon med omverden og mulighet til å bytte binding om den ikke fungerte. Jeg hadde ikke hatt med meg shift som eneste binding på 2 ukers ski and sail guiding på Svalbard om den ikke fungerte 100% og jeg viste bindingen ville holde. Jeg hadde ikke hoppet klipper og kjørt fort på oppkjørt hard snø om jeg var redd for at bindingen skulle gi meg tjuvslepp og risk for skader. Min økning har skjedd 100% på shift i 3 år nå og jeg har aldri stått å tenkt i dag skulle jeg hatt en STH 16 biding eller G3 ION for den saks skyld.... Man kan jo dra paralleller til HOJI og Nicholai Schirmer... De kjører linjer som få tør å følge de på med bindinger som veldig mange andre mener er alt for klene for sin åkning....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OleK, post: 1201922, member: 36337"] Der tror jeg du tar 100% feil. Mange av de so kjøper skift kjøper ikke nødvendigvis nye sko bare forde de skal ha ny bindgin! At du også er uenig i at en feil innstilt binding er "skitsnakk" er en spennende mening! De fleste som har skift vet at den krever veldig nøyaktig instilling spesielt av tåplata noe Salomon selv er klarover og har laget nøye instruksjonsvideoer av. En anne ting er brukerfeil. Jeg vet ikke hvor mange jeg har møtt som karer medtådelen åpen altå de har dratt opp "sukkerbiten" i midten for å få den som en alpin bindingen, men heve armen foran som låser i gå funksjon ett hakk opp og ikke nede i låst posisjon. Som noen skriver lengre ned Åkstil/teknikk har nok også en stor innvirkning på hvordan en binding fungerer. Mange vil alltid mene mye om et nytt produkt og prøve å finne svakheter, Shift har sine små ting som helt sikkert kunne vært bedre og med tidennok vil videreutvikles, men når noen kan kjøre hardt på den bindingen og ha den som eneste binding uten noen av problemene som folk kommer opp med så heller jeg mye mot at det er brukerfeil og feil innstillinger som spiller inn! Ja jeg har Salomon i ryggen, men som jeg har skrevet tidligere i shift tråder. Jeg hadde ikke dratt på flere dagers touringmission uten kommunikasjon med omverden og mulighet til å bytte binding om den ikke fungerte. Jeg hadde ikke hatt med meg shift som eneste binding på 2 ukers ski and sail guiding på Svalbard om den ikke fungerte 100% og jeg viste bindingen ville holde. Jeg hadde ikke hoppet klipper og kjørt fort på oppkjørt hard snø om jeg var redd for at bindingen skulle gi meg tjuvslepp og risk for skader. Min økning har skjedd 100% på shift i 3 år nå og jeg har aldri stått å tenkt i dag skulle jeg hatt en STH 16 biding eller G3 ION for den saks skyld.... Man kan jo dra paralleller til HOJI og Nicholai Schirmer... De kjører linjer som få tør å følge de på med bindinger som veldig mange andre mener er alt for klene for sin åkning.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp