Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robert89" data-source="post: 1209810" data-attributes="member: 55972"><p>Nu när den här tråden kom upp kom jag att tänka på en upptäckt jag gjorde för ett tag sedan!</p><p></p><p>Jag är en av dem som haft strul med att skistoppers åker ut i tid och otid när jag turat, trots att jag följer de tips och råd som finns hur man skall undvika detta genom att hjälpa till när man trycker fast dem osv. </p><p></p><p>Var därför förbi min lokala butik för att höra om de haft fler med samma problem eller om Salomon gjort någon ändring på de nyare modellerna. Enligt Salomon ska de inte ha gjort någon uppdatering, MEN! </p><p></p><p>Vi testade att jämföra en helt ny Shift bindning av den äldre modellen och se hur mkt kraft som krävdes för att få skistoppersarna att åka ut. Sedan testade vi samma sak på årets modell av Shift, och hör o häpna, det var väldigt stor skillnad i hur mkt kraft som krävdes. Detta var inte ett regelrätt test @ Råd & Rön, men det gick inte att ta miste på vilken skillnad det faktiskt var. För min del beställde de nya skistoppers åt mig som de monterade, återstår att se om det hjälper ( om bara snön kunde komma så det går att testa....). </p><p></p><p>Kan vara intressant information för er andra som haft liknande problem tänker jag, då all mekanik sitter i själva stoppern kanske ett byte kan hjälpa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robert89, post: 1209810, member: 55972"] Nu när den här tråden kom upp kom jag att tänka på en upptäckt jag gjorde för ett tag sedan! Jag är en av dem som haft strul med att skistoppers åker ut i tid och otid när jag turat, trots att jag följer de tips och råd som finns hur man skall undvika detta genom att hjälpa till när man trycker fast dem osv. Var därför förbi min lokala butik för att höra om de haft fler med samma problem eller om Salomon gjort någon ändring på de nyare modellerna. Enligt Salomon ska de inte ha gjort någon uppdatering, MEN! Vi testade att jämföra en helt ny Shift bindning av den äldre modellen och se hur mkt kraft som krävdes för att få skistoppersarna att åka ut. Sedan testade vi samma sak på årets modell av Shift, och hör o häpna, det var väldigt stor skillnad i hur mkt kraft som krävdes. Detta var inte ett regelrätt test @ Råd & Rön, men det gick inte att ta miste på vilken skillnad det faktiskt var. För min del beställde de nya skistoppers åt mig som de monterade, återstår att se om det hjälper ( om bara snön kunde komma så det går att testa....). Kan vara intressant information för er andra som haft liknande problem tänker jag, då all mekanik sitter i själva stoppern kanske ett byte kan hjälpa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp