Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1248461" data-attributes="member: 35546"><p>Någon annan som fått problem med att Shift har så pass stor diff i höjd mellan häl och tå (9 mm) att balansen påverkas? Jag monterade shift på ett par J Skis the friend som jag köpte inför förra säsongen. Jag har bara använt skidorna sporadiskt pga brist på puder, men tilräckligt för att känna att vi inte riktigt kommer överens. Jag hamnar för långt fram och när jag försöker förflytta vikten bakåt upplever jag att jag har väldigt mycket av en oförlåtande skida bakom mig. Jag har samtidigt haft en del strul på pjäxfronten, där jag kommit fram till att jag kräver en pjäxa med ganska mycket lutning i skaftet för att komma fram tillräckligt. Men detta har utprovats på andra skidor med Look Pivot och Salomon Warden, som har betydligt mindre diff i höjd mellan häl och tå. Samma pjäxa som funkar för mig i dessa bindningar (Atomic Hawx Ultra XTD 120) verkar ställa till det i kombination med Shift. Visst kan väl skidan påverka upplevelsen en del, men nog torde det väl vara bindningen som är det huvudsakliga problemet här?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1248461, member: 35546"] Någon annan som fått problem med att Shift har så pass stor diff i höjd mellan häl och tå (9 mm) att balansen påverkas? Jag monterade shift på ett par J Skis the friend som jag köpte inför förra säsongen. Jag har bara använt skidorna sporadiskt pga brist på puder, men tilräckligt för att känna att vi inte riktigt kommer överens. Jag hamnar för långt fram och när jag försöker förflytta vikten bakåt upplever jag att jag har väldigt mycket av en oförlåtande skida bakom mig. Jag har samtidigt haft en del strul på pjäxfronten, där jag kommit fram till att jag kräver en pjäxa med ganska mycket lutning i skaftet för att komma fram tillräckligt. Men detta har utprovats på andra skidor med Look Pivot och Salomon Warden, som har betydligt mindre diff i höjd mellan häl och tå. Samma pjäxa som funkar för mig i dessa bindningar (Atomic Hawx Ultra XTD 120) verkar ställa till det i kombination med Shift. Visst kan väl skidan påverka upplevelsen en del, men nog torde det väl vara bindningen som är det huvudsakliga problemet här? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Shift
Tillbaka
Topp