Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 797977" data-attributes="member: 59831"><p>Vet inte hur skillnaden i byggkvalite är mellan STH 12 och 14&16 men 14 och 16 ska i alla fall vara identiska bindingar bara din skalan som skiljer, enligt salomon i alla fall. Förut fanns någon metalldel som var utbytt till plast i bakdelen som krångla en del, vet inte hur 12an har nu. </p><p></p><p>Jag har sth 14 och jag har aldrig skruvat dom mer än din 10 eller något. Löser aldrig ut. </p><p>Så om sth 12 är ungefär samma byggkvalite och du inte väger över 90 pannor lär de ju inte vara några problem med 12an. </p><p>Om du vill vara helt säker gå upp från 12an till 14, skiljer väl inte alltför mkt i pris om jag minns rätt. En kompis hade ganska mkt problem med sina gamla 12or då hela bakdelen släppte(ej skruvarna). Kan ju vara annorlunda nu iofs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 797977, member: 59831"] Vet inte hur skillnaden i byggkvalite är mellan STH 12 och 14&16 men 14 och 16 ska i alla fall vara identiska bindingar bara din skalan som skiljer, enligt salomon i alla fall. Förut fanns någon metalldel som var utbytt till plast i bakdelen som krångla en del, vet inte hur 12an har nu. Jag har sth 14 och jag har aldrig skruvat dom mer än din 10 eller något. Löser aldrig ut. Så om sth 12 är ungefär samma byggkvalite och du inte väger över 90 pannor lär de ju inte vara några problem med 12an. Om du vill vara helt säker gå upp från 12an till 14, skiljer väl inte alltför mkt i pris om jag minns rätt. En kompis hade ganska mkt problem med sina gamla 12or då hela bakdelen släppte(ej skruvarna). Kan ju vara annorlunda nu iofs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 12
Tillbaka
Topp