Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 16 eller Marker Griffon 12 till Anthem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 559663" data-attributes="member: 46762"><p>Griffon är ju plastversionen av Jester, den funkar nog bra om man inte laddar på för mycket... Men det skulle ju laddas stora hopp, så det är upp till åkaren. Bromsarna har aldrig varit felet på Marker, felet har varit idioterna som köpt för dåliga bindningar för krävande åkning. Och att Marker har dålig elasticitet. Jester/Griffon är mycket bättre lämpade.</p><p></p><p>Nu har inte jag någon som helst koll på Anthem och Afterbang, kan ev. ha flexat Anthem för länge sedan, men mer än det är det inte. Dock tror jag att både skidorna kommer vara på tok för veka för 80kg åkare, även 70kg åkare som kör hårt blir nog missnöjd, om man nu inte absolut måste ha riktigt mjuka grejer... </p><p></p><p>Även om Afterbang är lite styvare, verkar det ologiskt att placera butter-zonerna närmare pjäxan, då risken för wheelies vid tunga landningar blir större. Näe, skall man köra stora hopp anser jag att det är hårda skidor som gäller. Anledningen till det är att hårda skidor inte viker sig om man landar med bakåtvikt eller liknande. </p><p></p><p>Mitt tips hade varit Armada Alpha 1, lite längre, mycket styvare, minst lika lätt-buttrad tack vare rockern och styvheten och rockern gör nog att både pist och offpist blir mycket trevligare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 559663, member: 46762"] Griffon är ju plastversionen av Jester, den funkar nog bra om man inte laddar på för mycket... Men det skulle ju laddas stora hopp, så det är upp till åkaren. Bromsarna har aldrig varit felet på Marker, felet har varit idioterna som köpt för dåliga bindningar för krävande åkning. Och att Marker har dålig elasticitet. Jester/Griffon är mycket bättre lämpade. Nu har inte jag någon som helst koll på Anthem och Afterbang, kan ev. ha flexat Anthem för länge sedan, men mer än det är det inte. Dock tror jag att både skidorna kommer vara på tok för veka för 80kg åkare, även 70kg åkare som kör hårt blir nog missnöjd, om man nu inte absolut måste ha riktigt mjuka grejer... Även om Afterbang är lite styvare, verkar det ologiskt att placera butter-zonerna närmare pjäxan, då risken för wheelies vid tunga landningar blir större. Näe, skall man köra stora hopp anser jag att det är hårda skidor som gäller. Anledningen till det är att hårda skidor inte viker sig om man landar med bakåtvikt eller liknande. Mitt tips hade varit Armada Alpha 1, lite längre, mycket styvare, minst lika lätt-buttrad tack vare rockern och styvheten och rockern gör nog att både pist och offpist blir mycket trevligare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 16 eller Marker Griffon 12 till Anthem
Tillbaka
Topp