Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 16 eller Marker Griffon 12 till Anthem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Salkley" data-source="post: 559754" data-attributes="member: 43581"><p>Jag är 180cm och väger ca 70kg och har ett par anthems och dom funkar sjukt bra, känns verkligen inte tunga i luften och har aldrig haft problem i landningar för att dom är för mjuka! Om du gillar att åka över hela begret är Anthem bättre än Afterbangen men jag skulle rekomendera Chronic, Chronic cryptonite (lite biffigare chronic) eller Mastermind.</p><p></p><p>Afterbangen funkar bäst om du kör mycket rails och normala hopp då butterzonesen sitter rätt långt in och kan ställa till det om man inte landar centrerat på stoora hopp. (bara en teori dock) Angående hållbarheten på atferbangsen kan jag ju säga att Line har utvecklat skidan under 4 år och har testat den hårt för att just vara säker på att den håller minst lika bra som vilken parkskida som helst.</p><p></p><p>Är ingen expert på bindningar men jag har ett par Look px 14 och dom funkar perfekt för mig fast det finns det säkert folk som har bättre koll på.</p><p></p><p>Hoppas det hjälper lite och det är bara att fråga om du undrar nått mer över Anthems då jag har bäst koll på dom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Salkley, post: 559754, member: 43581"] Jag är 180cm och väger ca 70kg och har ett par anthems och dom funkar sjukt bra, känns verkligen inte tunga i luften och har aldrig haft problem i landningar för att dom är för mjuka! Om du gillar att åka över hela begret är Anthem bättre än Afterbangen men jag skulle rekomendera Chronic, Chronic cryptonite (lite biffigare chronic) eller Mastermind. Afterbangen funkar bäst om du kör mycket rails och normala hopp då butterzonesen sitter rätt långt in och kan ställa till det om man inte landar centrerat på stoora hopp. (bara en teori dock) Angående hållbarheten på atferbangsen kan jag ju säga att Line har utvecklat skidan under 4 år och har testat den hårt för att just vara säker på att den håller minst lika bra som vilken parkskida som helst. Är ingen expert på bindningar men jag har ett par Look px 14 och dom funkar perfekt för mig fast det finns det säkert folk som har bättre koll på. Hoppas det hjälper lite och det är bara att fråga om du undrar nått mer över Anthems då jag har bäst koll på dom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon STH 16 eller Marker Griffon 12 till Anthem
Tillbaka
Topp