Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Teneighty Foil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 217125" data-attributes="member: 46762"><p>Det ligger något i det du säger Hasse... Frasen "...P3 vs. Foil så är P3 mycket styvare och kommer fungera bättre i pist än Foilen..." är väl jäkligt personlig och jag skulle inte ha skrivit så. Om man skall vara personlig så hade inte jag gillat Foilens mjukhet om jag letade en allroundskida, det blir för mjukt helt enkelt. Grymt kul om det bara handlar om transport mellan lift och park och sedan lite butters och sköna pressar i parken, men hur ofta är det så egentligen? Man vill ju kunna åka normalt. Med lite vanligt klämmande i skidaffären kommer man ganska fort fram till att Foilen är mjuk och P3 är styv, jämfört med varandra iaf. Styva skidor har i regel bättre kantgrepp och bättre fartstabilitet och då brukar det bli lite roligare att åka också. Därför hade jag valt P3. </p><p></p><p>Själv så kör jag Scratch BC WRS i 185 om någon undrar... är själv 174 och väger sisådär 73 +- några kilo.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 217125, member: 46762"] Det ligger något i det du säger Hasse... Frasen "...P3 vs. Foil så är P3 mycket styvare och kommer fungera bättre i pist än Foilen..." är väl jäkligt personlig och jag skulle inte ha skrivit så. Om man skall vara personlig så hade inte jag gillat Foilens mjukhet om jag letade en allroundskida, det blir för mjukt helt enkelt. Grymt kul om det bara handlar om transport mellan lift och park och sedan lite butters och sköna pressar i parken, men hur ofta är det så egentligen? Man vill ju kunna åka normalt. Med lite vanligt klämmande i skidaffären kommer man ganska fort fram till att Foilen är mjuk och P3 är styv, jämfört med varandra iaf. Styva skidor har i regel bättre kantgrepp och bättre fartstabilitet och då brukar det bli lite roligare att åka också. Därför hade jag valt P3. Själv så kör jag Scratch BC WRS i 185 om någon undrar... är själv 174 och väger sisådär 73 +- några kilo. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Teneighty Foil
Tillbaka
Topp