Salomon X-Free

Salomon X-Free
Hejsan...har sett ett par Salomon X-Free för 1800. Är det en bra skida. Jag åker både offpist och i pist och ser mej som en ganska van åkare. har åkt sen jag var liten. Har dock aldrig testat carving innan. Tacksam för snabbt svar. Ska köpa dem på fredag i så fall

Tack

Maila gärna!!

Salomon X-Free
X-Free är bara för nybörjare i 45-årsåldern som söker en lättsvängd skida. Även om Greta, 48, säkert också tröttnar på skidorna efter nån dag.

Den bör inte förväxlas med en Carvingskida. X-Free är en pintail, dvs carvingmått fram men rak bak. Inte bra. Inget att ha.

Nämnas måste också att skidan är helt off imagemässigt. HELT OFF. Jag skämtar inte. Inte på något sätt. Det finns ingen annan skida på marknaden som har samma utpräglade nybörjarstämpel.

Har du redan köpt paret kan man väl bara beklaga. Livet går väl vidare än då.

Naturligtvis har jag inte testat skidorna.

Salomon X-Free
jag instämmer inte med föregånde talare. Jag kör själv på ett par X-Scream 9 och tycker att det är en riktigt kul skida, trots att jag har åkt skidor i 19 år och åker aggresivt och bra. Och visst är det väll en carvingskida, annars skulle ju midjan på skidan vara nästan samma som måttet på baken. Och det är just hela idén med skidan att man skall åka den på skär för att få den att svänga och gå stabilt. Är man väldigt tung kan den väll upplevas som lite mjuk, men den är fortfarande väldigt vridstyv och stabil. Den funkar också helt ok offpist. Om man slutligen köper en skida för att få status kanske man skall börja fundera på ett och annat...
Men mitt tips är att slå till, 1800:-
är ju trots allt inte så mycket pengar. Inte för dom skidorna.
/ Rock on!!!

Salomon X-Free
X-Free och X-Scream är långt ifrån samma skida. 1800:- för X-Scream är ett mycket bra pris det tror jag inte att någon kan säga emot.

Men nu var det ju inte X-Scream utan X-Free och att ge 1800:- för en skida man snarast vill bli av med är ingen vidare affär.

X-Free är en mycket vanlig uthyrnigsskida. Hyr den en dag och lessna. Ge inte 1800:-.

Jag håller med Markus o helt och hållet.

Jag har dessutom testat skidorna.

Salomon X-Free
Det vore väl oetiskt av mig att referera till mina erfarenheter om X-Scream när denne Arvid frågar om X-Free. Dessa skidor har ingenting gemensamt.

X-Scream är såklart en helschysst skida. Inte bara Series tycker jag, utan även 9. Frågan är bara vad den har med detta att göra...

Tillbaka
Topp