Salomon X Scream

freeride_nu

Aktiv medlem
Salomon X Scream
Hallå...
Varför bor man inte i ett land där vinter är vinter, och inte någon slags halvblandning av skithöst och vinter? ;-(

Jag har köpt ett par X Scream 8 (Budget-alternativet till X Scream Series...;-))...trivs på dem fast jag bara har provat dem i Lindvallen och grushögen hemma...

Jag vill höra vad andra tycker om dessa skidor!

Salomon X Scream
Kan ju säga att jag tycker att de här skidorna är bland de skönaste i världen.. nog för att jag inte har testat alla skidor i världen.. fast de är kungliga enligt mig...

Finns inte så mycket mer att säga mer än att de är grymma som stryk och mycket roliga att åka på.

Salomon X Scream
Vad jag har förstått, så är de blåa mjukare, och har således lite sämre fartstabilitet och kantgrepp...men jag har inte lyckats åka tillräckligt fort för att få dom att fladdra än, och isgreppet är det sannerligen inget fel på. Det är väl inte lika ballt att köra på den "snällare" blåa skidan...men vem bryr sig?

Ikväll tar Pilla guld i kombinationen!!!!

Salomon X Scream
Hyrde X-scream "freeride 9" Pr 8 (De svarta) i alperna V.4 och måste säga att det var ett par finfina lagg...jag pressade på duktigt och dom gick som ett ånglok!! lite tunga kanske, men...
Tyckte att dom gick bäst när man verkligen tryckte till och körde riktigt långa skärande svängar. Tyckte att dom flöt bra i lössnön (Det lilla jag kunde köra).
Vill man köra kortsväng fick man trycka till lite men det gick...dock tyckte jag att Ross. "Bandit X" (198 cm) var mycket kvickare, så kör man mycket kortsväng så är nog dom ett bättre alternativ...men båda skidorna är helt SUVERÄNA!!!

Tillbaka
Topp