Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sämsta skiten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 9493" data-attributes="member: 13863"><p>Av alla skidanläggningar runt om i världen måste Chamonix vara det absolut sämsta. Maken till oplanerat liftsystem lär ju knappast finnas. - Ohh..lalaa.. en bergstopp, då bygger vi en kabinbana dit upp. Så tycks vitlöksätarna ha planerat.</p><p></p><p>Men innan man ens är i närheten av snön har man fått tillbringa en god stund på en skranglig buss och halva förmiddagen i en svettstinkande kabinstation. Och där uppe på toppen visar det sig att de överhuvudtaget inte ens har funderat på att anlägga någon pist. Nej...balansera ut på en kant som innebär en säker död om man trampar fel och sedan åka på led efter en fransos som inte kan ett ord engelska genom dimma och blötsnö i tre timmar. Och de få tillfällen sikten var längre än tjugo meter, vad såg man då? Klippor, klippor och åter klippor! Hur kul är det?</p><p></p><p>Nej, åk inte till Chamonix, där är det alltid köer, dimma, blötsnö och otrevliga utlänningar! Jag stannande på mitt hotellrum resten av veckan, tittade på Eurosport och drack exklusivt rödvin...</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 9493, member: 13863"] Av alla skidanläggningar runt om i världen måste Chamonix vara det absolut sämsta. Maken till oplanerat liftsystem lär ju knappast finnas. - Ohh..lalaa.. en bergstopp, då bygger vi en kabinbana dit upp. Så tycks vitlöksätarna ha planerat. Men innan man ens är i närheten av snön har man fått tillbringa en god stund på en skranglig buss och halva förmiddagen i en svettstinkande kabinstation. Och där uppe på toppen visar det sig att de överhuvudtaget inte ens har funderat på att anlägga någon pist. Nej...balansera ut på en kant som innebär en säker död om man trampar fel och sedan åka på led efter en fransos som inte kan ett ord engelska genom dimma och blötsnö i tre timmar. Och de få tillfällen sikten var längre än tjugo meter, vad såg man då? Klippor, klippor och åter klippor! Hur kul är det? Nej, åk inte till Chamonix, där är det alltid köer, dimma, blötsnö och otrevliga utlänningar! Jag stannande på mitt hotellrum resten av veckan, tittade på Eurosport och drack exklusivt rödvin... MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sämsta skiten.
Tillbaka
Topp