Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sämsta skiten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 9500" data-attributes="member: 13863"><p>Tjena alla monsterdiggare! </p><p></p><p>Faktum är att jag förra vintern tappade bort mig riktigt rejält i Bjursås... Så här gick det till!</p><p></p><p>Bjursås skidanläggning består i princip av två områden. Ett lite brantare, där "parken" ligger. (Det säger ju ett och annat att parken ligger i den branta delen...) Och ett obrant område med längre backar och något större fallhöjd.</p><p></p><p>Vi åkte upp med stolliften till toppen (då är man på toppen av det obranta området) för att åka ner i de flacka långa backarna till dalstationen i det obranta området (det heter inte det obranta området man jag kommer inte ihåg vad det heter så jag kallar det så...). En tillfällig sinnesförvirring gjorde dock att vi istället åkte ner till dalstationen i det branta området (det med 500 meter långa backar och 100 meter fallhöjd). När vi kommer ner till liften konstaterar jag att det ser lika dant ut som i det branta området (ja vi är där, mmen jag tror vi är i det obranta) och att de har en skidshop här också. Jag fattar noll. Deja vu! </p><p></p><p>Först när vi är halvägs upp med liften fattar jag att vi inte åkt till den obranta delen utan till den branta!?</p><p></p><p>Efter denna händelse skulle man ju kunna tro att jag lider av någon form av oorienteringsförmåga, så är dock inte fallet eftersom jag lyckats hamna på rätt sida av bergen såväl i Chamonix, Verbier, Alagna, Åre, Keb, Romme och Plättbacken.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 9500, member: 13863"] Tjena alla monsterdiggare! Faktum är att jag förra vintern tappade bort mig riktigt rejält i Bjursås... Så här gick det till! Bjursås skidanläggning består i princip av två områden. Ett lite brantare, där "parken" ligger. (Det säger ju ett och annat att parken ligger i den branta delen...) Och ett obrant område med längre backar och något större fallhöjd. Vi åkte upp med stolliften till toppen (då är man på toppen av det obranta området) för att åka ner i de flacka långa backarna till dalstationen i det obranta området (det heter inte det obranta området man jag kommer inte ihåg vad det heter så jag kallar det så...). En tillfällig sinnesförvirring gjorde dock att vi istället åkte ner till dalstationen i det branta området (det med 500 meter långa backar och 100 meter fallhöjd). När vi kommer ner till liften konstaterar jag att det ser lika dant ut som i det branta området (ja vi är där, mmen jag tror vi är i det obranta) och att de har en skidshop här också. Jag fattar noll. Deja vu! Först när vi är halvägs upp med liften fattar jag att vi inte åkt till den obranta delen utan till den branta!? Efter denna händelse skulle man ju kunna tro att jag lider av någon form av oorienteringsförmåga, så är dock inte fallet eftersom jag lyckats hamna på rätt sida av bergen såväl i Chamonix, Verbier, Alagna, Åre, Keb, Romme och Plättbacken. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sämsta skiten.
Tillbaka
Topp