Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
San Francisco över jul - skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lamboren" data-source="post: 1139341" data-attributes="member: 137298"><p>Det finns som sagt flera bra orter kring Lake Tahoe, jag har varit på tre:</p><p>- Sugar Bowl, ligger närmast SF, ca 3 timmar om jag minns rätt, så en kan åka över da’n. Är dock inte så stort system, och begränsad fallhöjd. Enligt uppgift får Sugar Bowl mest snö av Lake Tahoe-orterna.</p><p>- Squaw Valley, stort system, även med europeiska mått helt ok. Mycket trevlig offpist som är lätt att komma åt, men konkurrens om snön. Här finns legendariska åk som McConkey’s/Eagle’s Nest på KT-22 (brant och kul även vid sidan av den egentliga linjen som inte så ofta är åkbar - döptes om till minne av Shane) och Palisades, har inte varit öppna dom gånger jag varit där.</p><p>- Alpine Meadows (samma liftkort som Squaw Valley men inte ihopbyggda (än)). Mindre system men med flera bowls, och backbowls, och här får man vara ensam med snön bortsett från någon enstaka prärievarg bara man promenerar/skråar ut en liten sväng, iallafall dagarna jag var där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lamboren, post: 1139341, member: 137298"] Det finns som sagt flera bra orter kring Lake Tahoe, jag har varit på tre: - Sugar Bowl, ligger närmast SF, ca 3 timmar om jag minns rätt, så en kan åka över da’n. Är dock inte så stort system, och begränsad fallhöjd. Enligt uppgift får Sugar Bowl mest snö av Lake Tahoe-orterna. - Squaw Valley, stort system, även med europeiska mått helt ok. Mycket trevlig offpist som är lätt att komma åt, men konkurrens om snön. Här finns legendariska åk som McConkey’s/Eagle’s Nest på KT-22 (brant och kul även vid sidan av den egentliga linjen som inte så ofta är åkbar - döptes om till minne av Shane) och Palisades, har inte varit öppna dom gånger jag varit där. - Alpine Meadows (samma liftkort som Squaw Valley men inte ihopbyggda (än)). Mindre system men med flera bowls, och backbowls, och här får man vara ensam med snön bortsett från någon enstaka prärievarg bara man promenerar/skråar ut en liten sväng, iallafall dagarna jag var där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
San Francisco över jul - skidåkning?
Tillbaka
Topp