Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
sandwich vs cap
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ptte" data-source="post: 617065" data-attributes="member: 39855"><p>Rätta mig om jag har fel här, men vad jag vet så finns det inget som säger att en cap-konstruktion inte kan ha träkärna?</p><p></p><p>De billigare skidorna brukar vara cap, och de brukar ha skumkärna men det behöver inte vara så.</p><p></p><p>Sandwich är egentligen en laminering där man lägger olika material på varandra i lager-på-lager. Det kan vara trä, plast, plåt, titan or whatever.</p><p></p><p>Cap får du när du har en kärna och pressar på det övre lagret. Du får då en liten inflikning ovanför stålkanten. (Sandwich har alltså en rak sidokant)</p><p></p><p>Tävlingsskidor är vad jag vet i princip alltid sandwich då det ger stadigare skidor.</p><p></p><p>(såg nu att det var en rätt gammal tråd, men då hade jag redan skrivit)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ptte, post: 617065, member: 39855"] Rätta mig om jag har fel här, men vad jag vet så finns det inget som säger att en cap-konstruktion inte kan ha träkärna? De billigare skidorna brukar vara cap, och de brukar ha skumkärna men det behöver inte vara så. Sandwich är egentligen en laminering där man lägger olika material på varandra i lager-på-lager. Det kan vara trä, plast, plåt, titan or whatever. Cap får du när du har en kärna och pressar på det övre lagret. Du får då en liten inflikning ovanför stålkanten. (Sandwich har alltså en rak sidokant) Tävlingsskidor är vad jag vet i princip alltid sandwich då det ger stadigare skidor. (såg nu att det var en rätt gammal tråd, men då hade jag redan skrivit) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
sandwich vs cap
Tillbaka
Topp