Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Sånfjället
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Templar" data-source="post: 1073722" data-attributes="member: 16207"><p>Jag var upp på fjället på skärtorsdagen.</p><p></p><p>Skoter till Nyvallen, (jo, det går skoterled dit, men vägen används också som skoterled vintertid) och sedan tar man direkt höjd därifrån. </p><p></p><p>Vägen var inte farbar med bil. Brukar bli det från maj ungefär. Skulle kanske funkat en bit, men troligen inte hela vägen till nyvallen (oavsett bilval).</p><p></p><p>Sonfjället är alltid kul att komma upp på. Vi hade snö i luften, ca 10m/s på toppen, hårt före i rännorna (bitvis is), och sedan hårt före med en mjuk snöyta nere i ravinen.</p><p></p><p>Skarjärn på vägen upp underlättade rejält.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Templar, post: 1073722, member: 16207"] Jag var upp på fjället på skärtorsdagen. Skoter till Nyvallen, (jo, det går skoterled dit, men vägen används också som skoterled vintertid) och sedan tar man direkt höjd därifrån. Vägen var inte farbar med bil. Brukar bli det från maj ungefär. Skulle kanske funkat en bit, men troligen inte hela vägen till nyvallen (oavsett bilval). Sonfjället är alltid kul att komma upp på. Vi hade snö i luften, ca 10m/s på toppen, hårt före i rännorna (bitvis is), och sedan hårt före med en mjuk snöyta nere i ravinen. Skarjärn på vägen upp underlättade rejält. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Sånfjället
Tillbaka
Topp