Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Sanouk eller Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WTF" data-source="post: 131255" data-attributes="member: 55049"><p>Beror lite på var du tänkt åka.</p><p>Ska du åka där man i stort sett bara åker i högalpin teräng så är väl valet enkelt, långt å fett.</p><p>Ska du däremot ha dem till skogsåkning så hade jag tagit Gotama 183, de flyter bra nog och är betydligt lättare att få med sig runt när träden står tätt.</p><p></p><p>Personligen har jag kommit fram till att jag nog aldrig kommer behöva lagg som är bredare är 100mm å längre än 180, det flyter i alla fall, hur torr snön än är. Resten handlar bara om ballhetspoäng i liftkön och på After-Skin...</p><p></p><p>Jag är själv 170cm/65kg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WTF, post: 131255, member: 55049"] Beror lite på var du tänkt åka. Ska du åka där man i stort sett bara åker i högalpin teräng så är väl valet enkelt, långt å fett. Ska du däremot ha dem till skogsåkning så hade jag tagit Gotama 183, de flyter bra nog och är betydligt lättare att få med sig runt när träden står tätt. Personligen har jag kommit fram till att jag nog aldrig kommer behöva lagg som är bredare är 100mm å längre än 180, det flyter i alla fall, hur torr snön än är. Resten handlar bara om ballhetspoäng i liftkön och på After-Skin... Jag är själv 170cm/65kg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Sanouk eller Gotama?
Tillbaka
Topp