Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Sanouk eller Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 131259" data-attributes="member: 42161"><p>Hmm att dömma ut Gotaman som en skida man inte kan ha i puder är väl lite väl hårt av dig MnO.. att åka på en för kort skida är ju ingen dröm direkt, men med rätt längd på en Gotama så lär den bära tillräckligt i d flesta lägen. med tanke på att åkare som Stian Hagen bombar det ena facet efter det andra med denna skida under fötterna kan ju knappast innebära att den är värdelös i puder? visst i kanadensisk fluff fluff så vore det ju bra med ännu mer bredd på skidan á la Sanouk, Line Prophet mm. men dom dagarna man åker sånt är ju ganska sällsynta. </p><p></p><p>om jag kunde så skulle jag ju givetvis vilja ha en skida för alla förhållanden, men kompromissa är ju något som är nödvändigt. JFR med sina 70 kg behöver inte monsterbredd för att få flytet i puder. valet är ju stentufft mellan Sanouk eller Gotama, d är d. men båda skidorna funkar. det är egenskapen vid sidan av offpisten som är den stora frågan. är pisten enbart en transport som ska avklaras så fort det går eller kan man tänka sig att lägga sig på skär och njuta av svängar även där.</p><p>Gotaman är ingen pistskida, men jag är förvånad vad den kan göra med lite aktiv och kraftfull åkning. har inte teståkt Sanouken men kan inte tänka mig att den är så upphetsande på manchester. </p><p></p><p></p><p>/sture</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 131259, member: 42161"] Hmm att dömma ut Gotaman som en skida man inte kan ha i puder är väl lite väl hårt av dig MnO.. att åka på en för kort skida är ju ingen dröm direkt, men med rätt längd på en Gotama så lär den bära tillräckligt i d flesta lägen. med tanke på att åkare som Stian Hagen bombar det ena facet efter det andra med denna skida under fötterna kan ju knappast innebära att den är värdelös i puder? visst i kanadensisk fluff fluff så vore det ju bra med ännu mer bredd på skidan á la Sanouk, Line Prophet mm. men dom dagarna man åker sånt är ju ganska sällsynta. om jag kunde så skulle jag ju givetvis vilja ha en skida för alla förhållanden, men kompromissa är ju något som är nödvändigt. JFR med sina 70 kg behöver inte monsterbredd för att få flytet i puder. valet är ju stentufft mellan Sanouk eller Gotama, d är d. men båda skidorna funkar. det är egenskapen vid sidan av offpisten som är den stora frågan. är pisten enbart en transport som ska avklaras så fort det går eller kan man tänka sig att lägga sig på skär och njuta av svängar även där. Gotaman är ingen pistskida, men jag är förvånad vad den kan göra med lite aktiv och kraftfull åkning. har inte teståkt Sanouken men kan inte tänka mig att den är så upphetsande på manchester. /sture [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Sanouk eller Gotama?
Tillbaka
Topp