Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Sapient?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 145094" data-attributes="member: 29149"><p>Personligen så tycker jag att längden definitivt är för kort för dig. Jag är 183/70 och kör på Burton Frontier 170, ca 75 skiddagar gammal men fortfarande hård som ett järnspett (enligt specen ska man väga runt 80 pannor för den brädan men det funkar skitbra med lite benkraft istället). Min erfarenhet är som sagt att även kompisar med 160+ brädor blivit grymt avundsjuka när jag dragit på ordentligt. Speciellt om det är lite varierande underlag o sikt är det helt oslagbart att kunna vet att brädan gör som jag vill och inte viker ihop sig eller försöker några dumheter. Å andra sidan kan det vara rätt surt att åka långsamt och i slutet av dagarna när benmusklerna inte längre är så pigga.</p><p></p><p>Självklart vet jag inte exakt hur din åkstil är men generellt gäller väl ungefär att ju hårdare o snabbare du vill åka, desto längre o styvare bör brädan vara. Det är dessutom värt att nämna att det är med brädor som med skidor - en enda är egentligen för lite och om man bara vill köra på samma så måste man nog göra lite avkall antingen på fartegenskaperna eller på jibbinglekfullheten.</p><p></p><p>Min förra bräda var en freeride modell från Morrow (escape) som var 159 och den trivdes jag utmärkt med i 150 skiddagar innan jag bytte. Nu anväder jag denna som lekbräda... En del av de värsta åk jag gort skulle jag definitivt inte vågat/kunnat på den gamla men den var jäkligt kul den med.</p><p></p><p>Om du läser vad HitMe skrivit om surfingbrädor och skidor så har han en mycket bra poäng i att olika utrustningar har olika fördelar och man kan i princip ha kul på allt om man är beredd att anpassa sin körstil lite. Men om du har en specifik idé om vad o hur du vill åka så kanske du ska spana runt lite till innan du köper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 145094, member: 29149"] Personligen så tycker jag att längden definitivt är för kort för dig. Jag är 183/70 och kör på Burton Frontier 170, ca 75 skiddagar gammal men fortfarande hård som ett järnspett (enligt specen ska man väga runt 80 pannor för den brädan men det funkar skitbra med lite benkraft istället). Min erfarenhet är som sagt att även kompisar med 160+ brädor blivit grymt avundsjuka när jag dragit på ordentligt. Speciellt om det är lite varierande underlag o sikt är det helt oslagbart att kunna vet att brädan gör som jag vill och inte viker ihop sig eller försöker några dumheter. Å andra sidan kan det vara rätt surt att åka långsamt och i slutet av dagarna när benmusklerna inte längre är så pigga. Självklart vet jag inte exakt hur din åkstil är men generellt gäller väl ungefär att ju hårdare o snabbare du vill åka, desto längre o styvare bör brädan vara. Det är dessutom värt att nämna att det är med brädor som med skidor - en enda är egentligen för lite och om man bara vill köra på samma så måste man nog göra lite avkall antingen på fartegenskaperna eller på jibbinglekfullheten. Min förra bräda var en freeride modell från Morrow (escape) som var 159 och den trivdes jag utmärkt med i 150 skiddagar innan jag bytte. Nu anväder jag denna som lekbräda... En del av de värsta åk jag gort skulle jag definitivt inte vågat/kunnat på den gamla men den var jäkligt kul den med. Om du läser vad HitMe skrivit om surfingbrädor och skidor så har han en mycket bra poäng i att olika utrustningar har olika fördelar och man kan i princip ha kul på allt om man är beredd att anpassa sin körstil lite. Men om du har en specifik idé om vad o hur du vill åka så kanske du ska spana runt lite till innan du köper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Sapient?
Tillbaka
Topp