Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Sapient?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TokOlof" data-source="post: 145095" data-attributes="member: 38462"><p>Jag tycker inte att du ska skrämmas av en kort bräda. Det känns lite som om man "ska" ha en lång bräda för sakens skull.</p><p>Jag har ca 150 åkdagar på min Sims Brian Thien Pro model och den är bara 158 lång. Den är visserligen bred och rejält styv, men den fungerar trots sin lilla längd utmärkt både i puder och höga farter. Dessutom så begränsas framkomligheten i tät skog endast av hur mycket packning som är i ryggan.</p><p></p><p>Sen är det ju självklart individiellt hur lång bräda man vill ha och det skiljer sig rätt mycket mellan modeller hur kort bräda som funkar. Men jag tycker debatten ibland är onyanserad när det gäller brädlängd.</p><p></p><p>Är själv 182 lång och väger 80 pannor. Och min bräda lyfter fint i pudret när man fått upp lite styrfart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TokOlof, post: 145095, member: 38462"] Jag tycker inte att du ska skrämmas av en kort bräda. Det känns lite som om man "ska" ha en lång bräda för sakens skull. Jag har ca 150 åkdagar på min Sims Brian Thien Pro model och den är bara 158 lång. Den är visserligen bred och rejält styv, men den fungerar trots sin lilla längd utmärkt både i puder och höga farter. Dessutom så begränsas framkomligheten i tät skog endast av hur mycket packning som är i ryggan. Sen är det ju självklart individiellt hur lång bräda man vill ha och det skiljer sig rätt mycket mellan modeller hur kort bräda som funkar. Men jag tycker debatten ibland är onyanserad när det gäller brädlängd. Är själv 182 lång och väger 80 pannor. Och min bräda lyfter fint i pudret när man fått upp lite styrfart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Sapient?
Tillbaka
Topp