Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sarah Burkes familj är lämnad med stor skuld
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 937995" data-attributes="member: 64225"><p>Nu är det ju så här att ett försäkringsbolag är inte skyldiga att erbjuda dig en försäkring och tydligen är det så att om man nu har skidåkning som yrke på den här nivån så säger de flesta bolag nej. Och som redan påpekats så hade Burke flera försäkringar men som det fanns tillräckligt stora kryphål i för att de inte skulle gälla just den här gången.</p><p></p><p>Om nu hennes sponsorer hade tänkt ta notan så undrar jag varför insamlingen startades från början, Felix har du svar på den?</p><p></p><p>Visst har vi det bra i norden men vad är det som säger att våra svenska åkare har något som helst bättre skydd när de är i USA och tävlar/tränar? Nu snackar vi ändå om ett toppnamn inom sporten och likförbannat så måste familjen själva betala för sjukvården efter en olycka som skedde under ett av hennes sponsorer arrangerat event. Hur är det då får killarna och tjejerna lite längre ner på stegen på väg upp? Jesper Tjäder exempelvis?</p><p></p><p>Sedan är det för mig helt jävla omöjligt hur fan 9 dagars intensivvård och en operation kan hamna på 500 000 USD och jag jobbar inom vården så lite koll på kostnader har jag. Ser ut som det sjunkit till 200 000 nu men det låter ändå lite i överkant.</p><p></p><p>Ryktas också om att Orage (som inte var en av Burkes sponsorer) lämnade 1000 USD. Pissumma men tydligen mer än vad Monster gjort.</p><p></p><p>Många ord, lite blev sagt....men som F_lofberg skrev, USA är ett jävla U-land, på riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 937995, member: 64225"] Nu är det ju så här att ett försäkringsbolag är inte skyldiga att erbjuda dig en försäkring och tydligen är det så att om man nu har skidåkning som yrke på den här nivån så säger de flesta bolag nej. Och som redan påpekats så hade Burke flera försäkringar men som det fanns tillräckligt stora kryphål i för att de inte skulle gälla just den här gången. Om nu hennes sponsorer hade tänkt ta notan så undrar jag varför insamlingen startades från början, Felix har du svar på den? Visst har vi det bra i norden men vad är det som säger att våra svenska åkare har något som helst bättre skydd när de är i USA och tävlar/tränar? Nu snackar vi ändå om ett toppnamn inom sporten och likförbannat så måste familjen själva betala för sjukvården efter en olycka som skedde under ett av hennes sponsorer arrangerat event. Hur är det då får killarna och tjejerna lite längre ner på stegen på väg upp? Jesper Tjäder exempelvis? Sedan är det för mig helt jävla omöjligt hur fan 9 dagars intensivvård och en operation kan hamna på 500 000 USD och jag jobbar inom vården så lite koll på kostnader har jag. Ser ut som det sjunkit till 200 000 nu men det låter ändå lite i överkant. Ryktas också om att Orage (som inte var en av Burkes sponsorer) lämnade 1000 USD. Pissumma men tydligen mer än vad Monster gjort. Många ord, lite blev sagt....men som F_lofberg skrev, USA är ett jävla U-land, på riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sarah Burkes familj är lämnad med stor skuld
Tillbaka
Topp