Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Säsång i Åre... Tell me evrising!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MegaMats" data-source="post: 134899" data-attributes="member: 49218"><p>Ang. jobb:</p><p></p><p>om du inte är så nogräknad så går det oftast att få jobb som extapersonal på hotellen - på bytesdagar behöver t.ex. alltid husfruarna på de stora hotellen (tott, fjällbyn, åregården) mycket städpersonal. Diskplockare efterlyses också en del. Prova ring runt till de olika hotellen och fråga efter husfrun. Bäst är om du känner någon/lär känna ngn som jobbar där redan och ber dem rekommendera dig. Sköter du dig bra har du jobb varje bytesdag (i regel två ggr/veckan) och det kanske räcker till en början. Dessutom är det inte ovanligt att vissa säsongare byter jobb, slutar eller får sparken, vilket kan göra att vägen ligger öppen för just dig!</p><p></p><p>Boende är enl. min erfarenhet det svåraste. Är man inte med från början i dec. kan det bli knepigt. Man får INTE vara kräsen i såna fall. Här tror jag det handlar mkt om tillfälligheter och tur.</p><p></p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MegaMats, post: 134899, member: 49218"] Ang. jobb: om du inte är så nogräknad så går det oftast att få jobb som extapersonal på hotellen - på bytesdagar behöver t.ex. alltid husfruarna på de stora hotellen (tott, fjällbyn, åregården) mycket städpersonal. Diskplockare efterlyses också en del. Prova ring runt till de olika hotellen och fråga efter husfrun. Bäst är om du känner någon/lär känna ngn som jobbar där redan och ber dem rekommendera dig. Sköter du dig bra har du jobb varje bytesdag (i regel två ggr/veckan) och det kanske räcker till en början. Dessutom är det inte ovanligt att vissa säsongare byter jobb, slutar eller får sparken, vilket kan göra att vägen ligger öppen för just dig! Boende är enl. min erfarenhet det svåraste. Är man inte med från början i dec. kan det bli knepigt. Man får INTE vara kräsen i såna fall. Här tror jag det handlar mkt om tillfälligheter och tur. ... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Säsång i Åre... Tell me evrising!
Tillbaka
Topp