Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong 09/10 i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carldjurhed" data-source="post: 555514" data-attributes="member: 84569"><p>Stina jag kan laga mat, kan du städa? Har du en bild på dig själv, då jag är singel och i stort behov av flickvän. Blond eller brunett spelar ingen roll, ända kravet egentligen är att du ska kunna åka skidor.</p><p></p><p>Ett bra tips till er som ska ner första gången är att om ni inte hittar något innan ni åker ner så ta ett par dagar på ett billigt hostel och hör er för i byn. Brukar alltid finnas gamla bummare som har koll och kontakter, oftast väldigt hjälpsamma av sig också. En bra tidpunkt att åka ner om ni ska göra så är i början av dec. För ett par år sedan så var det ett gäng på över dussinet som inte kände varandra sen tidigare utan träffades nere i alperna, efter nån vecka hittade de ett stort hus, bodde som kungar hela vintern och betalade nästan nada. Ni som inte vill jobba så mycket så är städ jobb (oftast lördagar) ett gott alternativ 4-5 dagar i månaden kan ofta bekosta en säsongs boende. Stora turistorter (läs valdi och anton) är svåra med boenden medans tex BG (svenskby) samt cham är ganska enkla att hitta boende i. dålig standard på boenden i frankrike bättre i österrike samt billigare i österrike. Köp säsongskort även om ni ska vara där en kortare tid, har sålt kort båda säsongerna (inte mitt egna men polare man träffat). Hårddisk med en massa filmer gör att man sparar en massa pengar då man inte bränner lika mycket krut i baren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carldjurhed, post: 555514, member: 84569"] Stina jag kan laga mat, kan du städa? Har du en bild på dig själv, då jag är singel och i stort behov av flickvän. Blond eller brunett spelar ingen roll, ända kravet egentligen är att du ska kunna åka skidor. Ett bra tips till er som ska ner första gången är att om ni inte hittar något innan ni åker ner så ta ett par dagar på ett billigt hostel och hör er för i byn. Brukar alltid finnas gamla bummare som har koll och kontakter, oftast väldigt hjälpsamma av sig också. En bra tidpunkt att åka ner om ni ska göra så är i början av dec. För ett par år sedan så var det ett gäng på över dussinet som inte kände varandra sen tidigare utan träffades nere i alperna, efter nån vecka hittade de ett stort hus, bodde som kungar hela vintern och betalade nästan nada. Ni som inte vill jobba så mycket så är städ jobb (oftast lördagar) ett gott alternativ 4-5 dagar i månaden kan ofta bekosta en säsongs boende. Stora turistorter (läs valdi och anton) är svåra med boenden medans tex BG (svenskby) samt cham är ganska enkla att hitta boende i. dålig standard på boenden i frankrike bättre i österrike samt billigare i österrike. Köp säsongskort även om ni ska vara där en kortare tid, har sålt kort båda säsongerna (inte mitt egna men polare man träffat). Hårddisk med en massa filmer gör att man sparar en massa pengar då man inte bränner lika mycket krut i baren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong 09/10 i alperna
Tillbaka
Topp