Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Alperna 2015/2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bye1" data-source="post: 1060727" data-attributes="member: 154161"><p>Hey,</p><p>Jag har gjort en säsong i Bad Gastein för många år sen, bokade en STS reseledarkurs som var 10 dagar tror ja, men märkte efter 5 dagar att reseledare för STS inte var för mig så hoppade av och fixade ett jobb som kock på ett vandrar hem, mycket konstigt ställe men fick betalt och jobbade inte mycket så helt perfekt.</p><p>Det fann ganska många liknande kurser när jag åkte som garanterade jobb om man klarade kuren, finns säkert nu också men e inge för mig, man jobbar 6 dagar i veckan och även om man får var i pisten så måste man åka men en grupp turiset, men det e ett ganska billigt sett att bli garanterad en plats i alperna</p><p>Boende var dock sjukt dyrt om jag inte mins fel, man betalade per person oavsett hur många som bodde i lägenheten, och svårt att hitta.</p><p>Det var inte bara jag som hade droppat av kursen så hade några att dela boende med så fixade en lägenhet 3km nedanför byn,</p><p>Det fanns säsongs boende men alla rum var bokade redan så vill man ha ett så ska man vara ute i god tid,</p><p></p><p>Tänker dra en säsong nu till vintern men har inte bestämt vart än, Vill bara till något ställe där det finns mycket puder och inte allt för dyrt, bryr mig inte om att kunna fest å så, ska enbart satsa på åkningen,</p><p>Har en del pengar sparade så behöver inte jobba så mycket men vill hitta något halv tid eller typ ryka in när det behövs,</p><p></p><p>Om någon har ett bra förslag och kanske vill dela boende så hör av er,</p><p>Jag bor i Barcelona nu så kan ju kanske fixa något switch om någon är sugen på sol.boende i alperna mot lägenhet i Barcelona (kan troligtvis fixa ett jobb oxå)</p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bye1, post: 1060727, member: 154161"] Hey, Jag har gjort en säsong i Bad Gastein för många år sen, bokade en STS reseledarkurs som var 10 dagar tror ja, men märkte efter 5 dagar att reseledare för STS inte var för mig så hoppade av och fixade ett jobb som kock på ett vandrar hem, mycket konstigt ställe men fick betalt och jobbade inte mycket så helt perfekt. Det fann ganska många liknande kurser när jag åkte som garanterade jobb om man klarade kuren, finns säkert nu också men e inge för mig, man jobbar 6 dagar i veckan och även om man får var i pisten så måste man åka men en grupp turiset, men det e ett ganska billigt sett att bli garanterad en plats i alperna Boende var dock sjukt dyrt om jag inte mins fel, man betalade per person oavsett hur många som bodde i lägenheten, och svårt att hitta. Det var inte bara jag som hade droppat av kursen så hade några att dela boende med så fixade en lägenhet 3km nedanför byn, Det fanns säsongs boende men alla rum var bokade redan så vill man ha ett så ska man vara ute i god tid, Tänker dra en säsong nu till vintern men har inte bestämt vart än, Vill bara till något ställe där det finns mycket puder och inte allt för dyrt, bryr mig inte om att kunna fest å så, ska enbart satsa på åkningen, Har en del pengar sparade så behöver inte jobba så mycket men vill hitta något halv tid eller typ ryka in när det behövs, Om någon har ett bra förslag och kanske vill dela boende så hör av er, Jag bor i Barcelona nu så kan ju kanske fixa något switch om någon är sugen på sol.boende i alperna mot lägenhet i Barcelona (kan troligtvis fixa ett jobb oxå) Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Alperna 2015/2016
Tillbaka
Topp