Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CLarsson" data-source="post: 1058973" data-attributes="member: 132600"><p>Kom precis hem från en säsong i revelstoke.</p><p></p><p>Ska ge er lite tips om stället för er som kollar.</p><p></p><p>Vi (och alla andra svenska) bodde på alpine in. Ett motell med bra läge. kostade ca 4500/person och månad med delat boende i en 3:a med 2 sovrum, 4 sängar och ett vettigt kök. Troligen det mest prisvärda boendet om men är 4-5. Då får ni gratis busskort till backen, gratis inträde till badhuset, städat och handudkar samt lakan. (det kan gå att betala kontant och då blir det ca 3700) För er som är där längre ( mer än 4 månader, kolla efter hus via stoke.the list eller reveslstokepropertyservice eller liknande sidor.) det går att hitta vettiga boende där men oftast är det tvång på att hyra i minst 5 månader eller mer. För er som kommer själv är det bara att ta in på samesun hostlet och börja leta boende. Jobba är väl kul men dåligt betalt. Jag rekomenderar att åka i början-mitten av december och sen stanna så länge ni tror pengarna räcker. Var på plats om ni hyr hus, det är en fördel med centralt läge.</p><p></p><p>Åkningen är fantastik, men var beredda på att tura. det var 2 timmars kö till liften en bra puderdag om man kom vid öppning och inbounds var uppkört fram mot lunch. gick att hitta några secret spots med åkning i kanske 2 dagar. men enkelt att tura annars och grym teräng.</p><p></p><p>I februari är det fullt på berget så då är det att tura som gäller. December är kul och januari brukar va torka men i år va det ok. Mars ska vara den månad med bäst åkning men iår var det som det var.</p><p></p><p>Har ni möjlighet köp en bil. Rodgers pass ligger nära med obegränsad turande i fantastisk miljö.</p><p></p><p>Skulle även rekomendera att inte endast ta med rena puderlagg. Det kommer bli mycket skräpåkning. Jag körde på en watea 106 som standard och en 4frnt crj som puderskida. Av 79 skiddagar körde jag max 15 på 4frnt skdian. (obs dålig säsong) En skidas quiver som är lämplig är q115, patron eller liknande.</p><p></p><p>För er som letar stora öppna ytor á la alperna. stanna där. I revy är det skog, skog, lite rännor, och mer skog som gäller.</p><p></p><p>Själva "staden" är inte superkul, jag var trött på den i mitten av februari. Att festa går men glöm after ski och bummarpriser samt fördelar med att vara säsongare.</p><p></p><p>Sist men inte minst, flyg hem via vancouver. Dit spelar mindre roll. Det är en lång väg hem och 2-3 nätter i van kan vara trevligt och skönt innan hemresan.</p><p></p><p>Ha det nu kul</p><p></p><p>puss</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CLarsson, post: 1058973, member: 132600"] Kom precis hem från en säsong i revelstoke. Ska ge er lite tips om stället för er som kollar. Vi (och alla andra svenska) bodde på alpine in. Ett motell med bra läge. kostade ca 4500/person och månad med delat boende i en 3:a med 2 sovrum, 4 sängar och ett vettigt kök. Troligen det mest prisvärda boendet om men är 4-5. Då får ni gratis busskort till backen, gratis inträde till badhuset, städat och handudkar samt lakan. (det kan gå att betala kontant och då blir det ca 3700) För er som är där längre ( mer än 4 månader, kolla efter hus via stoke.the list eller reveslstokepropertyservice eller liknande sidor.) det går att hitta vettiga boende där men oftast är det tvång på att hyra i minst 5 månader eller mer. För er som kommer själv är det bara att ta in på samesun hostlet och börja leta boende. Jobba är väl kul men dåligt betalt. Jag rekomenderar att åka i början-mitten av december och sen stanna så länge ni tror pengarna räcker. Var på plats om ni hyr hus, det är en fördel med centralt läge. Åkningen är fantastik, men var beredda på att tura. det var 2 timmars kö till liften en bra puderdag om man kom vid öppning och inbounds var uppkört fram mot lunch. gick att hitta några secret spots med åkning i kanske 2 dagar. men enkelt att tura annars och grym teräng. I februari är det fullt på berget så då är det att tura som gäller. December är kul och januari brukar va torka men i år va det ok. Mars ska vara den månad med bäst åkning men iår var det som det var. Har ni möjlighet köp en bil. Rodgers pass ligger nära med obegränsad turande i fantastisk miljö. Skulle även rekomendera att inte endast ta med rena puderlagg. Det kommer bli mycket skräpåkning. Jag körde på en watea 106 som standard och en 4frnt crj som puderskida. Av 79 skiddagar körde jag max 15 på 4frnt skdian. (obs dålig säsong) En skidas quiver som är lämplig är q115, patron eller liknande. För er som letar stora öppna ytor á la alperna. stanna där. I revy är det skog, skog, lite rännor, och mer skog som gäller. Själva "staden" är inte superkul, jag var trött på den i mitten av februari. Att festa går men glöm after ski och bummarpriser samt fördelar med att vara säsongare. Sist men inte minst, flyg hem via vancouver. Dit spelar mindre roll. Det är en lång väg hem och 2-3 nätter i van kan vara trevligt och skönt innan hemresan. Ha det nu kul puss [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Tillbaka
Topp