Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ella_swan94" data-source="post: 1062936" data-attributes="member: 149089"><p>Åh vad kul för dig! Jag jobbade i Silver Star 13/14 som skidlärare. Och visst är det inte där jag köper säsongskort i år när jag vill åka mycket och hårt och inte jobba, det är en ganska liten ort som inte har turmöjligheter och endast skogsåkning men SHIT VAD BRA DET ÄR! Silver Star är en magisk plats, jag lovar. Det är litet och mysigt och man lär känna massa folk och känner igen varenda människa som jobbar där. Man umgås bara med säsongarna för det finns liksom inga andra haha, men det är många som säsongar där och jag fick nära vänner över hela världen. Det är ett supergenuint Kanadensiskt ställe, det är ytterst sällan liftköer och dumpar det så har du strålande puderåkning dels i skogen men också i backar, då dom inte pistar alla backar varje dag. Det finns en framsida med bra cruising, snälla backar och mellow åkning och baksidan där det är riktigt brant och för svår terräng för pistmaskinerna, där finns riktigt utmanande åkning. Bästa orten att jobba på i Kanada för mig i alla fall. Jag kommer troligtvis tillbaka ett par dagar i vinter och hälsar på, och testar den nya åkningen i skogarna som dom rensar ur.</p><p></p><p>Allihopa med frågor om Silver Star, eller om ni bara vill prata lite om denna finfina plats, skicka gärna PM!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ella_swan94, post: 1062936, member: 149089"] Åh vad kul för dig! Jag jobbade i Silver Star 13/14 som skidlärare. Och visst är det inte där jag köper säsongskort i år när jag vill åka mycket och hårt och inte jobba, det är en ganska liten ort som inte har turmöjligheter och endast skogsåkning men SHIT VAD BRA DET ÄR! Silver Star är en magisk plats, jag lovar. Det är litet och mysigt och man lär känna massa folk och känner igen varenda människa som jobbar där. Man umgås bara med säsongarna för det finns liksom inga andra haha, men det är många som säsongar där och jag fick nära vänner över hela världen. Det är ett supergenuint Kanadensiskt ställe, det är ytterst sällan liftköer och dumpar det så har du strålande puderåkning dels i skogen men också i backar, då dom inte pistar alla backar varje dag. Det finns en framsida med bra cruising, snälla backar och mellow åkning och baksidan där det är riktigt brant och för svår terräng för pistmaskinerna, där finns riktigt utmanande åkning. Bästa orten att jobba på i Kanada för mig i alla fall. Jag kommer troligtvis tillbaka ett par dagar i vinter och hälsar på, och testar den nya åkningen i skogarna som dom rensar ur. Allihopa med frågor om Silver Star, eller om ni bara vill prata lite om denna finfina plats, skicka gärna PM! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Tillbaka
Topp