Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ella_swan94" data-source="post: 1062937" data-attributes="member: 149089"><p>Jag har själv aldrig varit i Whistler men när jag bodde i Kanada sa alla att det är den mest alpliknande orten i Kanda, och den minst genuina. Den är mycket dyrare och lyxigare än resten av Kanada, det är mycket liftköer och när det dumpat är kön lång redan en timme innan liften öppnat. Det är ett väldigt stort system med mycket bra åkning, mycket svenskar och mycket fest. Det snöar mycket när det snöar, men är också större regnrisk och inte alltid samma torra, lätta snö som lite längre in i BC. Ni som åker dit kommer helt säkert ha en riktigt kul säsong - men det är inte dit jag vill åka. För jag älskar dom små, genuina kanadensiska puderhålorna där en liftkö på en minut är sällsynt, där en riktigt bra hamburgare med öl kostar mindre än en svensk Mc Donalds meny och där livsnjutare och snöälskare av alla åldrar delar med sig av sina bästa åk. Detta låter kanske som en saga men gäller vad jag vet mer eller mindre dom flest orter i västra Kanada utom Whistler! Dock kan köerna vara längre i dom större, mer kända orterna t ex Revy och i Banff-området tror jag.</p><p></p><p>Jag drar (om jag får råd haha) till Nelson för att åka i Whitewater och Kootenay Pass jan-feb, om någon annan planerar att åka dit så hör av er! Jag vill även åka till närliggande orter, framförallt Red Mountain, Kicking Horse, Rogers Pass, Revelstoke, Silver Star och kanske en sväng ner i USA för Mt Baker och Stevens Pass. Jag gör det jag har råd med helt enkelt, men det bästa vore att kunna åka till alla dessa orter! Stevens Pass, Silver Star och Whitewater ingår alla i Powder Alliance så om man har säsongskort på en av dessa orter får man åka tre dagar gratis på dom andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ella_swan94, post: 1062937, member: 149089"] Jag har själv aldrig varit i Whistler men när jag bodde i Kanada sa alla att det är den mest alpliknande orten i Kanda, och den minst genuina. Den är mycket dyrare och lyxigare än resten av Kanada, det är mycket liftköer och när det dumpat är kön lång redan en timme innan liften öppnat. Det är ett väldigt stort system med mycket bra åkning, mycket svenskar och mycket fest. Det snöar mycket när det snöar, men är också större regnrisk och inte alltid samma torra, lätta snö som lite längre in i BC. Ni som åker dit kommer helt säkert ha en riktigt kul säsong - men det är inte dit jag vill åka. För jag älskar dom små, genuina kanadensiska puderhålorna där en liftkö på en minut är sällsynt, där en riktigt bra hamburgare med öl kostar mindre än en svensk Mc Donalds meny och där livsnjutare och snöälskare av alla åldrar delar med sig av sina bästa åk. Detta låter kanske som en saga men gäller vad jag vet mer eller mindre dom flest orter i västra Kanada utom Whistler! Dock kan köerna vara längre i dom större, mer kända orterna t ex Revy och i Banff-området tror jag. Jag drar (om jag får råd haha) till Nelson för att åka i Whitewater och Kootenay Pass jan-feb, om någon annan planerar att åka dit så hör av er! Jag vill även åka till närliggande orter, framförallt Red Mountain, Kicking Horse, Rogers Pass, Revelstoke, Silver Star och kanske en sväng ner i USA för Mt Baker och Stevens Pass. Jag gör det jag har råd med helt enkelt, men det bästa vore att kunna åka till alla dessa orter! Stevens Pass, Silver Star och Whitewater ingår alla i Powder Alliance så om man har säsongskort på en av dessa orter får man åka tre dagar gratis på dom andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Canada 2015/2016
Tillbaka
Topp