Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Chamonix 24/25
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmarcus" data-source="post: 1292694" data-attributes="member: 82708"><p>Tjena Filip,</p><p></p><p>Alltid svårt att säga vad man behöver för budget. Allt är beroende på hur ni tänker bo, äta och leva. Boendet kan ju antingen vara i egen lägenhet eller en del i en stuga med många andra. Förstnämnda är oftast dyrare, men här är ett tips att vara ute i god tid för att få tag i bra priser på lgh. 6-10k per person låter rimligt, beroende på storlek och läge såklart. Under säsongerna jag spenderade i Chamonix vill jag minnas att dem har bättre priser om man bokar under hösten, kommer dock inte ihåg vilken månad dem släpps. Utgifter utöver levnadskostnader beror nog på er åkning. Kommer ni utveckla er åkning så kan det behövas extra utrustning för lite mer extrem åkning. Sen brukar det finnas en tendens att det försvinner både jackor och andra kläder efter en bra kväll på Chambre. Så det kan vara skönt att ha ett extra konto för sådana utgifter. Jobb söker du bäst innan du åker. Börja lägga ut trådar i diverse grupper under sen sommar/början på hösten. Hittar du något vettigt så kan det behövas en trip ner för intervju osv innan säsongsstart. </p><p>Något som är ett <em>måste</em> i mitt tycke, gå en lavinkurs eller två. Börja gärna denna säsong och sätt igång att träna. Om olyckan är framme så är det dumt att inte ha full koll på hur en transceiver eller spaden fungerar. Och ta med dina polare på detta, så du kan känna dig trygg i att dem hittar dig om det är du som har oturen. Ett annat tips är att skippa tequila-tusday om det snöar på kvällen. Känslan att se alla bakfulla medan du själv kan åka orört dagen efter är.. ganska bra.. </p><p></p><p>Hoppas det hjälpte något. Om inte, se till att spara så mycket pengar som möjligt för att vara på den säkra sidan. Då löser sig resten på ett eller annat sätt när det är dags. </p><p></p><p>Allt gott,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmarcus, post: 1292694, member: 82708"] Tjena Filip, Alltid svårt att säga vad man behöver för budget. Allt är beroende på hur ni tänker bo, äta och leva. Boendet kan ju antingen vara i egen lägenhet eller en del i en stuga med många andra. Förstnämnda är oftast dyrare, men här är ett tips att vara ute i god tid för att få tag i bra priser på lgh. 6-10k per person låter rimligt, beroende på storlek och läge såklart. Under säsongerna jag spenderade i Chamonix vill jag minnas att dem har bättre priser om man bokar under hösten, kommer dock inte ihåg vilken månad dem släpps. Utgifter utöver levnadskostnader beror nog på er åkning. Kommer ni utveckla er åkning så kan det behövas extra utrustning för lite mer extrem åkning. Sen brukar det finnas en tendens att det försvinner både jackor och andra kläder efter en bra kväll på Chambre. Så det kan vara skönt att ha ett extra konto för sådana utgifter. Jobb söker du bäst innan du åker. Börja lägga ut trådar i diverse grupper under sen sommar/början på hösten. Hittar du något vettigt så kan det behövas en trip ner för intervju osv innan säsongsstart. Något som är ett [I]måste[/I] i mitt tycke, gå en lavinkurs eller två. Börja gärna denna säsong och sätt igång att träna. Om olyckan är framme så är det dumt att inte ha full koll på hur en transceiver eller spaden fungerar. Och ta med dina polare på detta, så du kan känna dig trygg i att dem hittar dig om det är du som har oturen. Ett annat tips är att skippa tequila-tusday om det snöar på kvällen. Känslan att se alla bakfulla medan du själv kan åka orört dagen efter är.. ganska bra.. Hoppas det hjälpte något. Om inte, se till att spara så mycket pengar som möjligt för att vara på den säkra sidan. Då löser sig resten på ett eller annat sätt när det är dags. Allt gott, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Chamonix 24/25
Tillbaka
Topp