Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Chamonix 24/25
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Filip Rönström" data-source="post: 1292697" data-attributes="member: 188996"><p>Tack för svaret! Utrustningsmässigt tror jag att vi är på rätt så bra nivå, lavinkit, abs rygga, turskidor etc. Samma gäller lavinsäkerhet. Så den största utgiften blir såklart boende, och enligt vad du nämnde så runt 30-50k för ca 5 månader. Jag tror inte vi är super kräsna med varken boende eller mat, då vi är endast där för skidåkningen, och ämnar att spendera majoriteten av den vakna tiden antingen i backen eller på afterski:n. Vad är en rimlig lön man kan få under säsong? Såg nån som nämnde ca 1300 under peak som hög lön, men har inte sett så mycket mer. Dessutom, hur dyrt är livsmedel etc? Kommer nog laga en hel del egen mat och för fyra hungriga grabbar behövs ofta kopiösa mängder. Sammanfattningsvis, det är snarare levnadsutgifter för vår del än utrustning. Även om vi vill bo så prisvärt som möjligt kommer vi däremot nog inte käka nudlar varje dag och bo i en städskrubb till lägenhet. Om man inte bor lika lokalt, antar jag att det är billigare. Men, hur svårt är det då att ta sig till backen? Kan man traska dit eller är det för långt? Några forum som du kan rekommendera för att hitta jobb och boende?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Filip Rönström, post: 1292697, member: 188996"] Tack för svaret! Utrustningsmässigt tror jag att vi är på rätt så bra nivå, lavinkit, abs rygga, turskidor etc. Samma gäller lavinsäkerhet. Så den största utgiften blir såklart boende, och enligt vad du nämnde så runt 30-50k för ca 5 månader. Jag tror inte vi är super kräsna med varken boende eller mat, då vi är endast där för skidåkningen, och ämnar att spendera majoriteten av den vakna tiden antingen i backen eller på afterski:n. Vad är en rimlig lön man kan få under säsong? Såg nån som nämnde ca 1300 under peak som hög lön, men har inte sett så mycket mer. Dessutom, hur dyrt är livsmedel etc? Kommer nog laga en hel del egen mat och för fyra hungriga grabbar behövs ofta kopiösa mängder. Sammanfattningsvis, det är snarare levnadsutgifter för vår del än utrustning. Även om vi vill bo så prisvärt som möjligt kommer vi däremot nog inte käka nudlar varje dag och bo i en städskrubb till lägenhet. Om man inte bor lika lokalt, antar jag att det är billigare. Men, hur svårt är det då att ta sig till backen? Kan man traska dit eller är det för långt? Några forum som du kan rekommendera för att hitta jobb och boende? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong Chamonix 24/25
Tillbaka
Topp