säsong i alperna vintern 06/07

lisaelo

Ny medlem
säsong i alperna vintern 06/07
Hej alla som kan ge mig något litet tips!
Vill verkligen till Alperna och säsongsarbeta till vintern. Va tänkt att jag skulle göra det denna vintern som varit, men pga av taskig planering och ekonomi, blev det inget av. Nu ska jag verkligen vara i tid så det blir skidåkning i vinter! Därför undrar jag om någon har något hett tips att ge mig på tex jobb, boende osv...Det skulle ge mig ett leende:)

Tack och hej!

/Lisa
 
säsong i alperna vintern 06/07
Åkte ner till Tignes denna sesongen på vinst o förlust.. utan boende eller jobb.. hittade dock båda relativt snabbt.
Langley travel har hotell lite var stans, de söker säkert folk.. har hört att det inte är så himla roligt att jobba där dock (jobbiga tider, dåligt betalt etc).
Annars kan man ju alltid bara åka ner utan nåt bestämt o söka typ städjobb på plats. Jag och tre svenskor ja träffa i Tignes hittade jobb utan att ha nåt innan vi kom ner så helt omöjligt är de ju inte...
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp