Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Banff 2015-2016, tips på boende?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1062084" data-attributes="member: 33054"><p>Ursäka om jag bråkar med dig, om du redan valt Banff, så förbise mina kommentarer. Men det finns en anledning varför inte så många svenskar säsongar där. Jag gillar Banff som stad. Den nära nog perfekta skidorten, trevligt folk, party, underbar natur, bra restauranger, många sidoaktiviteter. Det är bara en sak som i mitt tycke saknas, riktigt bra skidåkning. Det finns helt ok terräng, men innan man drar dit ska man ha vara medveten om att det sällan är några puderdagar. Långt från den kanadensiska puderdrömmen. Om man kollar snöstatitsiken (klipper lite från vad jag skrev i en annan tråd).</p><p></p><p><a href="http://www.bestsnow.net" target="_blank">http://www.bestsnow.net</a> </p><p></p><p>Klicka på "Canadian Rockies and Interior B. C." </p><p></p><p>Närmast Banff hittar man Mt. Norquay. 107 inch ackumulerat på en hel vinter. 45 minuter bort får Lake Louise 169 inch. Jag är ingen metrolog, tror att det är i klass med Åre. Mest utmanande åkningen finner man i Sunshine. Kul berg, även mer snö. 257 inch. Riktigt kul på våren, öppet länge på säsongen. Mitt i vintern ofta rätt kallt. </p><p></p><p>Jämför du med orderna man ser skidbilder ifrån: Whitewater (393 inch ), får mest snö, Fernie (375) tvåa, Rev (351) trea i Interior BC och Rockies. Rejält hopp ner till Kicking Horse (254). </p><p></p><p>Men är det inte så kinkigt med att det inte blir så många pudersvängar som om man fortsätter någon timme till med bussen till exempelvis Revelstoke tror jag att du kommer att ha en toppensäsong i Banff.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1062084, member: 33054"] Ursäka om jag bråkar med dig, om du redan valt Banff, så förbise mina kommentarer. Men det finns en anledning varför inte så många svenskar säsongar där. Jag gillar Banff som stad. Den nära nog perfekta skidorten, trevligt folk, party, underbar natur, bra restauranger, många sidoaktiviteter. Det är bara en sak som i mitt tycke saknas, riktigt bra skidåkning. Det finns helt ok terräng, men innan man drar dit ska man ha vara medveten om att det sällan är några puderdagar. Långt från den kanadensiska puderdrömmen. Om man kollar snöstatitsiken (klipper lite från vad jag skrev i en annan tråd). [URL]http://www.bestsnow.net[/URL] Klicka på "Canadian Rockies and Interior B. C." Närmast Banff hittar man Mt. Norquay. 107 inch ackumulerat på en hel vinter. 45 minuter bort får Lake Louise 169 inch. Jag är ingen metrolog, tror att det är i klass med Åre. Mest utmanande åkningen finner man i Sunshine. Kul berg, även mer snö. 257 inch. Riktigt kul på våren, öppet länge på säsongen. Mitt i vintern ofta rätt kallt. Jämför du med orderna man ser skidbilder ifrån: Whitewater (393 inch ), får mest snö, Fernie (375) tvåa, Rev (351) trea i Interior BC och Rockies. Rejält hopp ner till Kicking Horse (254). Men är det inte så kinkigt med att det inte blir så många pudersvängar som om man fortsätter någon timme till med bussen till exempelvis Revelstoke tror jag att du kommer att ha en toppensäsong i Banff. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Banff 2015-2016, tips på boende?
Tillbaka
Topp