Säsong i Canada...

hemstrom

Ny medlem
Säsong i Canada...
Canada är mina drömmars land!
Nåja, jag har i alla fall planer på att åka dit säsongen 2002-2003 och stanna 2-3 månader.
Därför är jag tacksam för alla tips om boende, visum, jobbmöjligheter, bästa skidområden, m.m. Och om det är någon annan som oxå är sugen på en säsong i Canada - hör av dig!
Live long and prosper!

Säsong i Canada...
tjena!
är helt klart sugen på en säsong i canada. vet inte var eller när, men nån gång runt årsskiftet har jag tänkt sticka.
var i val d"isere förra säsongen i 4 månader, hade tänkt göra lite kortare säsong nästa år.
ska kanske åka med några polare, men man vet ju att det kan skita sig. det är bra att hålla alla dörrar öppna!
hör av dig! mailadressen är bjornepet@hotmail.com.
vi hörs!

Säsong i Canada...
hej hej.
jo canada låte inte helt fel... har funderat på att åka dit men vet ej om ekonomin kommer att vara tillräckligt stabil när det är dags....
som björn gjorde jag också en 4 månaders säsong i val d"isere och kan lungt säga att det var det bästa jag gjort! alltså: det blir garanterat en till, vet bara inte var ännu...
hör gärna av dig!

Säsong i Canada...
tjena

Jag har varit sugen på Canada ett bra tag och den här säsongen skulle passa rätt bra. Problemet för mej är att jag varken har jobb eller pengar men hoppas kunna fixa det nu i sommar. Fixar jag pengar sticker jag utan tvekan.

Säsong i Canada...
tjena

Skulle vara kul med en säsong i canada så om det är nån som behöver en extra att dela boende med så är inte jag svår. Var i Österrike förra säsongen å d skulle vara kul å åka till nåt ställe där man förstår vad folk säger.

Säsong i Canada...
Tja killen! Ska vi slå våra boendepåsar i hop? Jag kommer åka till Canada i början av januari. Jag siktar på Fernie men har du nåt annat shysst alternativ så skrik.

Har fått napp på ett hus för 6 pers i Fernie, men dem kräver refereser vilket jag inga har. men jag ska kolla lite mer vad mer exakt dem vill ha. Hyran skulle ligga på ca 3300 i månaden om man är 6 personer.

/Jannah

Säsong i Canada...
Dina drömmar verkar inte helt fel. Jag och en kompis har samma planer...Men tyvärr vet vi inte så mkt om Canada. Hör av dig om du fortfarande är intresserad av att åka dit.

Säsong i Canada...
Här kommer lite info om Whistler.
Flyg till Vancouver och sedan tar det ca två timmar upp i bergen med bil eller bus. Stannar man två månader eller mer lönar det sig att köpa säsongskort som för länge sedan (97) kostade 7500 kronor. Boende är lurigt men Shoestring Lodge är nog det enda vandrarhemmet (huggligt pris men ni får stå ut med mycket liv och striptease på eftermiddagarna/kvällarna). Kom dit tidigt på säsongen och sök vidare efter annat boende. Var beredda på att betala runt 3000 kronor var för del i rum/lägenhet hemma hos någon bybo eller i hus som ni delar med andra. Maten i backen (om man vill leva gött) och krogen är okej priser. Skidåkningen underbar! Whistler/Blackcomb är två feta berg med mycket lättillgänglig offpist. Köper ni en gammal bil tar ni er lätt vidare upp i dalgången till fina områden för egna toppturer. Inom området rekommenderas skogsåkningen i Harweys Harrow (Whistler) och vid sidan av 7th Heaven (Blackcomb). Knata också upp och över Blackcombs glaciär så når ni ytterligare en dalgång utanför området. Super! Håll bara vänster så har ni ett par timmars promenad tillbaka över kammen och ett fett åk ned mot systemet igen. Där kör de heliskiing men det tar 20 minuter att ta sig dit till fots och du sparar 500 dollars. Värt den långa promenaden tillbaka. Ha" det så trevligt.

Tillbaka
Topp