Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NilsForsberg" data-source="post: 118828" data-attributes="member: 25980"><p>Hej Calle!</p><p></p><p>Jag var i chamonix denna säsong. Det var kul...</p><p></p><p>Boende: Jag fixade boende hemifrån genom en kompis kompis typ. Det finns säkert folk här på freeride som har nummer, mail till olika fastighetsägare i cham. Om du inte lyckas skaffa boende hemifrån är det inga problem att skaffa det på plats. Det finns ett ställe som heter ski... någoting som är som ett vandrarhem och som kostar runt 10e natten, om jag inte minns fel. Det ligger precis vid gondolen i brevent. Jag delade en etta med 4 pers och betalade 300e månaden, ganska normalt pris tror jag.</p><p></p><p>Jobb: Jag hade inte något jobb när jag kom ner, ville inte ha det heller till en början. Skaffade mig ett i slutet av säsongen, det kan vara skönt att ha något att göra på kvällarna. Att du kan franska tror jag underlättar i ditt sökande. Det är bara att gå runt och fråga så hittar du nog ett tillslut. Jobb som finns är typ diskare och serverings personal.</p><p></p><p>Liftkort: pris finns på www.chamonix.com</p><p></p><p>Budget: Jag gjorde av med närmare 50 000:- från 12/1 till 28/4. Då köpte jag en hel del grejor men jag levde inget lyxliv!</p><p></p><p>Om du inte är en grymt duktig skidåkare eller en partyprisse som tänker hänga på southbar varje kväll tycker jag inte att du ska åka till chamonix. Pudret blir i princip uppåkt på 30min, det blir ett jävla bussåkande fram och tillbaka mellan systemen och det finns ingen park förutom i Les Hoche eller hur det nu stavas....</p><p></p><p>Lycka till!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NilsForsberg, post: 118828, member: 25980"] Hej Calle! Jag var i chamonix denna säsong. Det var kul... Boende: Jag fixade boende hemifrån genom en kompis kompis typ. Det finns säkert folk här på freeride som har nummer, mail till olika fastighetsägare i cham. Om du inte lyckas skaffa boende hemifrån är det inga problem att skaffa det på plats. Det finns ett ställe som heter ski... någoting som är som ett vandrarhem och som kostar runt 10e natten, om jag inte minns fel. Det ligger precis vid gondolen i brevent. Jag delade en etta med 4 pers och betalade 300e månaden, ganska normalt pris tror jag. Jobb: Jag hade inte något jobb när jag kom ner, ville inte ha det heller till en början. Skaffade mig ett i slutet av säsongen, det kan vara skönt att ha något att göra på kvällarna. Att du kan franska tror jag underlättar i ditt sökande. Det är bara att gå runt och fråga så hittar du nog ett tillslut. Jobb som finns är typ diskare och serverings personal. Liftkort: pris finns på www.chamonix.com Budget: Jag gjorde av med närmare 50 000:- från 12/1 till 28/4. Då köpte jag en hel del grejor men jag levde inget lyxliv! Om du inte är en grymt duktig skidåkare eller en partyprisse som tänker hänga på southbar varje kväll tycker jag inte att du ska åka till chamonix. Pudret blir i princip uppåkt på 30min, det blir ett jävla bussåkande fram och tillbaka mellan systemen och det finns ingen park förutom i Les Hoche eller hur det nu stavas.... Lycka till!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Chamonix
Tillbaka
Topp