Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
säsong i Franska Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 44877" data-attributes="member: 33859"><p>Hej! Testa göra en säsong i Val Thorens. Parken i VT är inte bra men det finns bra parker i Meribel.</p><p>Det finns fem parker i systemet var av två är bra.</p><p>Offpisten i hela systemet är bra och lätt tillgänglig, vill man gå lite blir det aldrig uppåkt. Det finns snö kvar veckor efter ett snöfall.</p><p>Är man bara lite morgonpigg så kan man åka ospårad puder sidan om liften ganska länge och man får vara rätt ensam när man gör det. Många säsongare i VT åker rätt lite skidor då supa och festa verkar vara på mode i Val Thorens.</p><p>Jag hade kompisar från Chamonix över och dom höll på att dö då dom såg hur mycket ospårat som fanns kvar flera veckor efter ett snöfall, om man bara orkar gå i tio minuter så kan man åka bra snö varenda dag, hela säsongen.</p><p>Jag har varit där i fem säsonger och det finns mycket kvar att åka än, och jag åker varje dag.</p><p>Boende är ganska lätt att fixa och kommer man ner tidigt på säsongen är det inte svårt att hitta jobb.</p><p>Men man måste ha tillgång till bil då det är svin dyrt att handla i byn.</p><p>Byn är inte så rolig men det är ingen skidort, man åker ju ditt för bergen och dom finns det gott om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 44877, member: 33859"] Hej! Testa göra en säsong i Val Thorens. Parken i VT är inte bra men det finns bra parker i Meribel. Det finns fem parker i systemet var av två är bra. Offpisten i hela systemet är bra och lätt tillgänglig, vill man gå lite blir det aldrig uppåkt. Det finns snö kvar veckor efter ett snöfall. Är man bara lite morgonpigg så kan man åka ospårad puder sidan om liften ganska länge och man får vara rätt ensam när man gör det. Många säsongare i VT åker rätt lite skidor då supa och festa verkar vara på mode i Val Thorens. Jag hade kompisar från Chamonix över och dom höll på att dö då dom såg hur mycket ospårat som fanns kvar flera veckor efter ett snöfall, om man bara orkar gå i tio minuter så kan man åka bra snö varenda dag, hela säsongen. Jag har varit där i fem säsonger och det finns mycket kvar att åka än, och jag åker varje dag. Boende är ganska lätt att fixa och kommer man ner tidigt på säsongen är det inte svårt att hitta jobb. Men man måste ha tillgång till bil då det är svin dyrt att handla i byn. Byn är inte så rolig men det är ingen skidort, man åker ju ditt för bergen och dom finns det gott om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
säsong i Franska Alperna
Tillbaka
Topp