Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Ischgl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zonnelied" data-source="post: 1337050" data-attributes="member: 100608"><p>Jag är i Ischgl en hel del. Det är ett grymt skidområde, både pister och offpistmöjligheter, hög höjd så att det är snösäkert, och flera skidområden nära för en dagstur (Kappl, See, Serfaus, St. Anton) om man vill ha ombyte.</p><p></p><p>Om man undantar legendariska Mooserwirt, tycker jag annars att Ischgl har något bättre afterski-utbud än St. Anton.</p><p></p><p>Skillnaden mot St. Anton och Bad Gastein är dock att det verkar finnas väldigt få svenska säsongare. De flesta som jobbar i Ischgl är tyskar, österrikare och kanske en och annan holländare. Samma gäller för turisterna som kommer, större andel tyskar och holländare än St. Anton. Det kan nog vara svårare att komma in i säsongarlivet i Ischgl om man inte pratar tyska jämfört med St. Anton och Bad Gastein.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zonnelied, post: 1337050, member: 100608"] Jag är i Ischgl en hel del. Det är ett grymt skidområde, både pister och offpistmöjligheter, hög höjd så att det är snösäkert, och flera skidområden nära för en dagstur (Kappl, See, Serfaus, St. Anton) om man vill ha ombyte. Om man undantar legendariska Mooserwirt, tycker jag annars att Ischgl har något bättre afterski-utbud än St. Anton. Skillnaden mot St. Anton och Bad Gastein är dock att det verkar finnas väldigt få svenska säsongare. De flesta som jobbar i Ischgl är tyskar, österrikare och kanske en och annan holländare. Samma gäller för turisterna som kommer, större andel tyskar och holländare än St. Anton. Det kan nog vara svårare att komma in i säsongarlivet i Ischgl om man inte pratar tyska jämfört med St. Anton och Bad Gastein. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Ischgl
Tillbaka
Topp