Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 804361" data-attributes="member: 58561"><p>1. Du kommer troligtvis aldrig kunna få ett jobb där du kan känna den japanska kulturen. Inte utan att kunna japanska, och inte utan att vara beredd att jobba 12 h/dag, sex dagar i veckan, resten av ditt liv. Utan att få betalt för övertid. Stora växlar där, men du lär inte kunna få några jobb utan att vara beredd att jobba ordentligt. Och får du jobb av ickejapaner blir det ändå inte på japanska normer.</p><p></p><p>2. Niseko är onekligen stället att vara - om man frågar människor som inte känner till nånting annat. Det finns ett hav av japanska skidorter som är garanterat bättre. Niseko är platt med mycket snö, men kanske tilltalas folk av detta?</p><p></p><p></p><p>Som Per säger, att byta från Chopsticks till JJ låter onödigt. Om jag var du skulle jag komplettera med nåt att gå på tur med, men definitivt inte ett par JJ!</p><p></p><p>Kul att ni ska komma till Japan dock, hoppas ni får en bra säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 804361, member: 58561"] 1. Du kommer troligtvis aldrig kunna få ett jobb där du kan känna den japanska kulturen. Inte utan att kunna japanska, och inte utan att vara beredd att jobba 12 h/dag, sex dagar i veckan, resten av ditt liv. Utan att få betalt för övertid. Stora växlar där, men du lär inte kunna få några jobb utan att vara beredd att jobba ordentligt. Och får du jobb av ickejapaner blir det ändå inte på japanska normer. 2. Niseko är onekligen stället att vara - om man frågar människor som inte känner till nånting annat. Det finns ett hav av japanska skidorter som är garanterat bättre. Niseko är platt med mycket snö, men kanske tilltalas folk av detta? Som Per säger, att byta från Chopsticks till JJ låter onödigt. Om jag var du skulle jag komplettera med nåt att gå på tur med, men definitivt inte ett par JJ! Kul att ni ska komma till Japan dock, hoppas ni får en bra säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Japan
Tillbaka
Topp