Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Kanada 17/18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Elvoira" data-source="post: 1089822" data-attributes="member: 162724"><p>Jag var i Kanada i vintras (16/17), närmare bestämt i Banff. Åkte dit med en kompis och vi hade varken boende eller jobb, utan åkte bara dit med vårt working visa. Vi bestämde oss tidigt för Kanada och började söka visa i februari och fick det i April om jag minns rätt. Jag hade planerat att stanna i max 6 månader men blev 9 för att det är helt enkelt fantastiskt. Kan rekommendera banff om man även vill festa men ha tillgång till bra åkning. Jag fick jobb i ett av skidsystemet, Sunshine Village. Jag städade i base area och fick åka 2-3 timmar varje dag, helt klart ett av de bästa jobben om man vill åka mycket. Sunshine kan verka flackt, men köpte turskidor en bit in i säsongen och det finns hur mycket grym terräng som helst, extra bra om man är ny på turskidor. </p><p></p><p>Banff är dock dyrt och jag betalade över 5000 i månaden för att dela ett litet rum men min kompis. Var dock värt det. Mycket australienare och som sagt man kan gå ut varje kväll och ha en rolig kväll. </p><p></p><p>Jag provade 9 resort under min tid så de flesta större utom Whistler och Fernie. Revelstoke har sjukt bra åkning men har hört att byn är rätt död och ser riktigt deprimerande ut, haha... Men vill man fokusera på att mest åka så skulle jag nog rekommendera revelstoke. </p><p></p><p>Banff är dock helt galet fint med sjuk natur runt omkring. Kanada har även så mycket att erbjuda på sommaren så skaffar man arbetsvisa så skulle jag rekommendera att även stanna över sommaren!</p><p>Hade gjort mycket för ett till visum....</p><p></p><p>I vilket fall som helst så gör ni alla helt rätt att åka till Kanada, det är amazing.</p><p>Har ni några frågor om banff eller så är det bara att fråga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Elvoira, post: 1089822, member: 162724"] Jag var i Kanada i vintras (16/17), närmare bestämt i Banff. Åkte dit med en kompis och vi hade varken boende eller jobb, utan åkte bara dit med vårt working visa. Vi bestämde oss tidigt för Kanada och började söka visa i februari och fick det i April om jag minns rätt. Jag hade planerat att stanna i max 6 månader men blev 9 för att det är helt enkelt fantastiskt. Kan rekommendera banff om man även vill festa men ha tillgång till bra åkning. Jag fick jobb i ett av skidsystemet, Sunshine Village. Jag städade i base area och fick åka 2-3 timmar varje dag, helt klart ett av de bästa jobben om man vill åka mycket. Sunshine kan verka flackt, men köpte turskidor en bit in i säsongen och det finns hur mycket grym terräng som helst, extra bra om man är ny på turskidor. Banff är dock dyrt och jag betalade över 5000 i månaden för att dela ett litet rum men min kompis. Var dock värt det. Mycket australienare och som sagt man kan gå ut varje kväll och ha en rolig kväll. Jag provade 9 resort under min tid så de flesta större utom Whistler och Fernie. Revelstoke har sjukt bra åkning men har hört att byn är rätt död och ser riktigt deprimerande ut, haha... Men vill man fokusera på att mest åka så skulle jag nog rekommendera revelstoke. Banff är dock helt galet fint med sjuk natur runt omkring. Kanada har även så mycket att erbjuda på sommaren så skaffar man arbetsvisa så skulle jag rekommendera att även stanna över sommaren! Hade gjort mycket för ett till visum.... I vilket fall som helst så gör ni alla helt rätt att åka till Kanada, det är amazing. Har ni några frågor om banff eller så är det bara att fråga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Kanada 17/18
Tillbaka
Topp