Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Nya Zeeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="melomaniac" data-source="post: 853616" data-attributes="member: 93369"><p>Jag gjorde en säsong i NZ i queenstown förra säsongen. När man bor i Queenstown så köper man liftkort som gäller för 3 ställen som är Coronet Peak, the Remarkables och Mount Hutt. Jag själv åkte bara i de två första för Mt Hutt låg för långt borta.</p><p>Var även i Snowpark i Wanaka några gånger.</p><p></p><p>Det jag kan säga för queenstown är att det är svårt att få tag i jobb och det är ungefär lika dyrt att leva i som i Sverige ungefär.</p><p>Kommer inte så mycket snö heller och kan mest liknas med våren i Sverige när det kommer till föret.</p><p>Remarkables fanns det park i medans Coronet var mer riktat mot familjerna.</p><p>Snow park i Wanaka var nice tyckte jag och efteråt hade jag hellre bott i Wanaka och åkt där för det är park alltihop.</p><p>En dryg sak i längden är att man var tvungen att ta buss upp till anläggningarna och det var 30 min till Coronet och 45 till Remarkables. Det har att göra med att det är naturreservat.</p><p></p><p>Förväntar man sig mycket snö och stora anläggningar så är NZ fel plats att åka till.</p><p>Man får ligga i för att hitta jobb med och att hitta nått deltidsjobb så man får mycket åkning är riktigt svårt.</p><p></p><p>Jag själv tyckte om NZ men som sagt hade jag nog hellre tatt Wanaka i efterhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="melomaniac, post: 853616, member: 93369"] Jag gjorde en säsong i NZ i queenstown förra säsongen. När man bor i Queenstown så köper man liftkort som gäller för 3 ställen som är Coronet Peak, the Remarkables och Mount Hutt. Jag själv åkte bara i de två första för Mt Hutt låg för långt borta. Var även i Snowpark i Wanaka några gånger. Det jag kan säga för queenstown är att det är svårt att få tag i jobb och det är ungefär lika dyrt att leva i som i Sverige ungefär. Kommer inte så mycket snö heller och kan mest liknas med våren i Sverige när det kommer till föret. Remarkables fanns det park i medans Coronet var mer riktat mot familjerna. Snow park i Wanaka var nice tyckte jag och efteråt hade jag hellre bott i Wanaka och åkt där för det är park alltihop. En dryg sak i längden är att man var tvungen att ta buss upp till anläggningarna och det var 30 min till Coronet och 45 till Remarkables. Det har att göra med att det är naturreservat. Förväntar man sig mycket snö och stora anläggningar så är NZ fel plats att åka till. Man får ligga i för att hitta jobb med och att hitta nått deltidsjobb så man får mycket åkning är riktigt svårt. Jag själv tyckte om NZ men som sagt hade jag nog hellre tatt Wanaka i efterhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Nya Zeeland
Tillbaka
Topp