Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Vail?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LoZz" data-source="post: 199857" data-attributes="member: 42353"><p>Var där som lifite 04-05. Som sagt är det försent att fixxa nu. Är du student kan du ordna nån sorts student visum där du kan jobba i USA vet inte hur lång tid något sådant kan ta. Om du väll har ett arbetsvisum behöver du inte vara orloig för att inte hitta något jobb. Det finns alltid jobb tillgängliga, kan vara lite svårt att hitta i slutet av januari men annars ska det nog itne vara några problem.</p><p></p><p>Boende är helt klart att rekomendera genom Vail annars blir det dyrt om du inte hittar folk att dela med. Boendet är inte uppp till svensk standard men det funkar.</p><p></p><p>För er som ska jobba som liftee, var inte för uppenbara men visa intresse för att jobba i bluesky basin. Det är området bakom huvudberget. Vilekt innebär artt ni kommer få pendla med skidor ca 3h tor till era liftar, vilket gör arbetsdagen roligare, ni får roligare och mer åkning när ni får ta åk under arbetsdagarna och rent allmänt var alla inkl arbetsledare mer laidback där. Tyckte också att det som jobbade där var smartare och trevligare. Med laidback menar jag, inte så hårda på reglerna, för de som de valde att jobba där bak var seriösa och ansvarsfulla så de inte behövde "piska" folk. Arbetsmoralen är en helt annan än vad ni finner i Sverige, var snarare regel att röka på på jobbet. Många av de som ni komemr jobba med är riktiga pundhuvuden, halten var dock lägre i bluesky tycker jag.</p><p></p><p>Ha kul, svarar gärna på frågor men skicka dem på min mail.</p><p></p><p>/Robert</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LoZz, post: 199857, member: 42353"] Var där som lifite 04-05. Som sagt är det försent att fixxa nu. Är du student kan du ordna nån sorts student visum där du kan jobba i USA vet inte hur lång tid något sådant kan ta. Om du väll har ett arbetsvisum behöver du inte vara orloig för att inte hitta något jobb. Det finns alltid jobb tillgängliga, kan vara lite svårt att hitta i slutet av januari men annars ska det nog itne vara några problem. Boende är helt klart att rekomendera genom Vail annars blir det dyrt om du inte hittar folk att dela med. Boendet är inte uppp till svensk standard men det funkar. För er som ska jobba som liftee, var inte för uppenbara men visa intresse för att jobba i bluesky basin. Det är området bakom huvudberget. Vilekt innebär artt ni kommer få pendla med skidor ca 3h tor till era liftar, vilket gör arbetsdagen roligare, ni får roligare och mer åkning när ni får ta åk under arbetsdagarna och rent allmänt var alla inkl arbetsledare mer laidback där. Tyckte också att det som jobbade där var smartare och trevligare. Med laidback menar jag, inte så hårda på reglerna, för de som de valde att jobba där bak var seriösa och ansvarsfulla så de inte behövde "piska" folk. Arbetsmoralen är en helt annan än vad ni finner i Sverige, var snarare regel att röka på på jobbet. Många av de som ni komemr jobba med är riktiga pundhuvuden, halten var dock lägre i bluesky tycker jag. Ha kul, svarar gärna på frågor men skicka dem på min mail. /Robert [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Säsong i Vail?
Tillbaka
Topp